توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت در پاکستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت در پاکستان
توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت در پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سناتور پاکستان از توقیف یک کشتی ایرانی حامل نفت در بندر کراچی به درخواست ایالات متحده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تریبون، رحمان مالک، دبیر کمیته امور داخلی سنای پاکستان اعلام داشت که "دولت این کشور به درخواست آمریکا یک کشتی ایرانی را به خاطر انتقال نفت در بندر کراچی توقیف کرده‌ است."

محکومیت حمله تروریستی در کراچی پاکستان توسط ایران - اسپوتنیک ایران
محکومیت حمله تروریستی در کراچی پاکستان توسط ایران

مالک در خصوص انتقال نفت ایران به پاکستان گفت: این یک مسئله مهم بین‌المللی است و می‌تواند در نهایت به اعمال فشار علیه پاکستان منجر شود. با توجه به آنکه این گونه اقدامات نقض تحریم‌ها علیه ایران است و در پاکستان هم مبنای قانونی ندارد، یک موضوع مهم بین‌المللی است که می‌تواند پاکستان را تحت فشار قرار دهد.

دبیر کمیته امور داخلی سنای پاکستان در تشریح جزئیات توقیف این کشتی گفت: این کشتی ایرانی توسط یک سازمان آمریکایی رهگیری شده و سپس این سازمان به دولت پاکستان برای توقیف آن اطلاع داده است. وی در ادامه افزود که این سازمان آمریکایی از دولت پاکستان خواسته است تا نسبت به تبعات واردات، صادرات و همچنین پالایش نفت ایران اقدامی قانونی انجام دهد.

این مقام پاکستانی همچنین از سازمان تحقیقات فدرال پاکستان خواست تا تحقیقاتی را درباره طرف‌های درگیر در واردات نفت خام و گازوئیل از ایران به پاکستان در دستورکار قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала