ابراز نگرانی ایران در خصوص برنامه هسته‌ای عربستان

© Photo / IRNAابراز نگرانی ایران در خصوص برنامه هسته‌ای عربستان
ابراز نگرانی ایران در خصوص برنامه هسته‌ای عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار شفاف سازی برنامه هسته‌ای عربستان سعودی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در پی انتشار برخی اخبار در خصوص ساخت کارخانه تولید کیک زرد توسط عربستان سعودی، از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار شفاف سازی برنامه هسته‌ای این کشور شد.

Middle East - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مقایسه جایگاه ایران و عربستان در کشورهای عربی و اسلامی

غریب آبادی در این راستا اظهار داشت: علیرغم اینکه عربستان عضو ان. پی. تی است و توافقنامه جامع پادمان دو جانبه در حال اجراء با آژانس دارد، ولی متاسفانه هنوز از تعهد پذیرش بازرسی‌های پادمانی آژانس خودداری می کند و علیرغم درخواست‌های مکرر چندین ساله آژانس نیز تعهدات خود را به گونه ای اصلاح نکرده است که اجازه بازرسی به آژانس را بدهد.

نماینده دائم ایران نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی بیان داشت: این موضوع در کنار اقدامات پنهانی سعودی‎‌ها در حوزه هسته‌ای و عدم اجازه ورود به بازرسان آژانس و همچنین فعالیت های بی ثبات کننده آن در منطقه‌، نگرانی‌ها درخصوص یک برنامه پنهانی سلاح هسته‌ای در این کشور را تقویت می‌کند.

وی افزود: عربستان سعودی چنانچه دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است، بایستی تعهدات مربوطه آژانس را بپذیرد و کاملا شفاف عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала