ژن ناشناخته ای از اجداد در دی ان ای انسان یافت شد

© Fotoliaژن ناشناخته ای از اجداد در دی ان ای انسان یافت شد
ژن ناشناخته ای از اجداد در دی ان ای انسان یافت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان با مقایسه ژنوم انسانهای مدرن ، دنیسوها و نئاندرتال ها ، دی ان ای یك جد ناشناس را به صورت مشترک با برخی از این ژن های باستانی به دی ان ای انسان رسیده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان با مقایسه ژنوم انسانهای مدرن ، دنیسوها و نئاندرتال ها ، دی ان ای یك جد ناشناس را در دنیسوها كشف كردند كه 1٪ از ژنوم آنها را تشکیل می دهد. نویسندگان این اثر جدید ادعا می كنند كه برخی از این ژن های باستانی به دی ان ای انسان رسیده اند.

ابراز نگرانی پوتین از آزمایش موش ها با ژن انسانی  - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی پوتین از آزمایش موش ها با ژن انسانی

علیرغم شباهت ظاهری هر سه گونه اجداد انسان، آنها به صورت پراکنده در سرزمینهای "خود" گسترش یافتند. مدت ها دانشمندان معتقد بودند که افراد مدرن ، دنیسوها و نئاندرتال ها با یکدیگر در هیچ چیز اشتراک ندارند، اما بعدها اعلام شد که نمایندگان مختلف خانواده انسانی بارها و بارها ژن ها را با یکدیگر رد و بدل می کردند و این روند به عنوان "تلاقی" شناخته می شود. بنابراین یک دهه پیش ، محققان دی ان ای بسیاری از افراد مدرن (به استثنای مردمان آفریقا) ، از دنیسووانها و نئاندرتال ها پیدا کردند.

انسان‌تبار دنیسووا نام جمعیتی از انسان‌تباران است که باقی‌ماندهٔ دو نفر از ایشان در غار دنیسووا در رشته‌کوه آلتایی سیبری جنوبی کشف شده است. پژوهشگران معتقدند این نوع از انسان که حدود ۳۰٬۰۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ سال پیش زندگی می‌کرده، با انسان خردمند هم‌زیستی داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала