بازداشت 16 کارمند بندر در رابطه با انفجار بیروت

© Sputnik / Mikhail Allaedin /  مراجعه به بانک تصاویر بندر بیروت
بندر بیروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستانی نظامی لبنان مرحله اول بازرسی انفجار مهلک در بیروت را به پایان رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس ملی خبری لبنان، فادی اکیکی سخنگوی دادگاه نظامی اعلام کرد که دادستانی نظامی لبنان مرحله اول بازرسی انفجار مهلک در بیروت را به پایان رساند.

انفجار در انبار شماره 12 در بندر بیروت رخ داد. بیش از 18 نفر از شورای اداری بندر و اداره گمرک و افرادی که مسئول کارتعمیر در انبار و نگهداری مواد منفجره بودند، مورد بازپرسی قرار گرفتند. تعداد 16 نفر تا کنون بازداشت شدند».

متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در ایران  - اسپوتنیک ایران
متلاشی شدن باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در ایران

پیشتر نیز اعلام شد که شماری از مقام های بندر بیروت تا زمان انجام تحقیقات درباره انفجار عظیم روز سه شنبه تحت بازداشت خانگی قرار می گیرند. شمار کشته‌ها در انفجار بیروت به 137 تن رسیده و تخمین زده می‌شود بیش از ۵ هزار نفر هم زخمی شده باشند. امدادگران همچنان به دنبال ده‍ها نفری هستند که در پی انفجار در منطقه بندری بیروت مفقود شده‌اند.

دولت لبنان از چهارشنبه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. دولت همچنین دو هفته حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

انفجار ساعت ۶:۰۷ دقیقه عصر در بندری نزدیک منطقه گردشگری و ساختمان‌های دولتی اتفاق افتاد. شدت انفجار به حدی بود که کل شهر بیروت را لرزاند و ستون دود، ابر قارچ را بر فراز منطقه بندری ایجاد کرد. ساختمان‌های زیادی تا شعاع ۱۰ کیلومتری این انفجار آسیب دیده‌اند.

در گمانه‌زنی‌های اولیه ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که به طور غیرایمن نگهداری می‌شد عامل انفجار اعلام شده است. نیترات آمونیوم که از آن به عنوان کود در کشاورزی استفاده می‌شود، به عنوان ماده منفجره هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала