گزارش و تحلیل

ایران پیشگام در کمک رسانی به لبنان

© Sputnik / Michael Alaeddin /  مراجعه به بانک تصاویر ایران پیشگام در کمک رسانی به لبنان
ایران پیشگام در کمک رسانی به لبنان
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز سه شنبه چهاردهم مردادماه انفجار مهیبی در بندر بیروت رخ داد که موجب کشته شدن حدود ۱۰۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۴۰۰۰ نفر شد.

کشور جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که پس از حادثه به کمک مردم لبنان شتافت و هلال احمر ایران روز چهارشنبه پانزدهم مرداد ماه اولین محموله‌ ی کمکهای غذایی، دارویی و امدادی را به بیروت ارسال کرد.

 آقای دکتر محمد نصیری سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درباره اقلام موجود در محموله ارسالی به لبنان به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: این محموله ۹۵ تن کالا بوده که شامل دو هزار بسته معیشتی ۷۲ ساعته، یک بیمارستان صحرایی یعنی بیمارستان هایی که به صورت موقت تعبیه می شوند و حدود ۳ تن دارو می‌ شود.

 بخش عمده وزن این محموله مربوط به بیمارستان صحرایی بود که به زودی تعبیه خواهد شد، به همراه این اقلام و کالا ها، سی نفر از کادر درمانی، پزشکی، پیراپزشکی و امداد گری در اولین پرواز  چهارشنبه شب برای ارائه خدمات به بیروت اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: این اولین محموله ارسالی کمک به لبنان توسط جمهوری اسلامی ایران بود که قطعاً پس از استقرار نیروهای ما و بر اساس اعلام نیاز صلیب سرخ لبنان بقیه محموله های کمک برای مردم بیروت ارسال خواهد شد.

اعلام آمادگی نیروهای مسلح ایران برای کمک به لبنان - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی نیروهای مسلح ایران برای کمک به لبنان

سخنگوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درباره نوع نیرو های اعزام شده به لبنان بیان کرد: ساختار جمعیت هلال احمر به دو دسته حداقلی نیروهای موظف و حداکثری نیروهای داوطلب تقسیم می‌ شود که شامل پزشک، پیراپزشک و امدادگر است و از هر دو دسته در تیمی که به لبنان اعزام شده وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما از شب حادثه با صلیب سرخ لبنان، وزارت بهداشت این کشور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در ارتباط بودیم، در ساعات ابتدایی حادثه اعلام آمادگی برای کمک رسانی را انجام دادیم و بر اساس نیازهایی که این ارگانها به ما اعلام کردند و همچنین اعلام عمومی اقلام مورد نیاز توسط کشور لبنان محموله ذکر شده را آماده و آن را ارسال کردیم.

 دکتر محمد نصیری در رابطه با نحوه ی آماده سازی محموله ارسالی ایران به بیروت اظهار داشت: بخشی از این محموله بر اساس نیازهایی که کشور لبنان آن را اعلام کرده بود تدارک دیده شد و بخش دیگری از آن بر اساس برآورد های ما از حادثه و تجربیات ما در بحران های گذشته افزوده شد.

هرچه از زمان وقوع حادثه فاصله میگیریم نیازهای جزئی تر بیشتر مشخص می ‌شود و قطعاً محموله‌ های بعدی بر اساس این نیازها تدارک دیده می شود و کارشناسی های جزئی تری در آن صورت می گیرد.

دکتر محمد نصیری ضمن تاکید بر اینکه در شرایط کرونا نوع کمک رسانی متفاوت خواهد بود بیان کرد: تمام تیم پزشکی که از ایران به بیروت اعزام شدند ابتدا تست کرونا داده بودند و از این نظر بررسی های لازم انجام شده بود همچنین تمامی اقلام و وسایل مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا ویروس از جمله مواد شوینده، ماسک و سایر موارد جزو محموله ارسالی ایران به بیروت قرار گرفت که هم برای مراجعین به بیمارستان صحرایی جمهوری اسلامی ایران و هم برای کادر درمانی تدارک دیده شد، در میان اقلام دارویی تمامی اقلامی که برای خدمت رسانی در یک شرایط اورژانسی مورد نیاز است تعبیه شده.

وی در پایان خاطر نشان شد: در سیل سال گذشته که بخش عظیمی از جمهوری اسلامی ایران درگیر آن شده بود مردم لبنان و صلیب سرخ این کشور به ما کمک و یاری رساندند اکنون نیز هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از مردم ایران پیشگام تمام کشورهای جهان برای کمک رسانی به مردم لبنان اعلام آمادگی کرد و محموله خود را ارسال کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала