ترامپ: اگر انتخابات نزدیک نبود ایران و کره شمالی پای میز مذاکره بودند

© REUTERS / Leah Millisترامپ: اگر انتخابات نزدیک نبود ایران و کره شمالی پای میز مذاکره بودند
ترامپ: اگر انتخابات نزدیک نبود ایران و کره شمالی پای میز مذاکره بودند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: ایران، کره شمالی و چین الان پای میز مذاکره بودند اگر نزدیک به انتخابات نبودیم.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور آمریکا،دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز مدعی شد اگر زمان انتخابات این کشور نزدیک نبود، چین، ایران و کره‌شمالی پای میز مذاکره با واشنگتن بودند.

کره شمالی   - اسپوتنیک ایران
پیونگ یانگ تمایلی برای مذاکره با واشنگتن ندارد

وی گفت: " اگر ما الان انتخابات را نداشتیم ، دو مورد اتفاق می افتاد." وی ادامه داد: یکی اینکه، بازار سهام ما حتی شرایط بهتری داشت و البته در حال حاضر رکورد هایی به جا گذاشته. چیز دیگر این است که ایران، چین و هر کشور دیگری در روز اول و ظرف 24 ساعت پشت میز مذاکره نشسته بودند و خواستار معامله بودند و از جمله کره شمالی. به هر حال، اگر اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهور می شد، درگیر جنگ بودیم. ممکن بود جنگ تمام شود یا تمام نشود ولی با کره شمالی در جنگ بودید."

این در حالی است که مون چونگ دو، مشاور ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی در امور دیپلماتیک و امنیتی  گفته است از آنجا که شرایط لازم برای توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ وجود ندارد، بعید است کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با برگزاری چنین دیداری موافقت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала