تاکید اوکراین بر ادامه تحقیقات در خصوص سقوط بوئینگ ۷۳۷ در تهران

© Sputnik / Iranian Red Crescent Societyتاکید اوکراین به ادامه تحقیقات در خصوص سقوط بوئینگ ۷۳۷ در تهران
تاکید اوکراین به ادامه تحقیقات در خصوص سقوط بوئینگ ۷۳۷  در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات کی یف اعلام کردند که اوکراین نمی تواند از تحقیق درباره سقوط بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در ایران خودداری کند.

به گزارش اسپوتنیک، گوندوز ممدوف معاون حقوقی دادستان کل اوکراین طی مذاکرات تکمیلی با غلامعباس ترکی، دادستان نظامی تهران و پژمان محمدی مدیر کل حوزه معاونت حقوقی رئیس جمهور ایران گفت: کی یف نمی تواند از حق تحقیق درباره سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین چشم پوشی کند.

موافقت ایران با اجرای همه تعهدات بین المللی هوانوردی در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
موافقت ایران با اجرای همه تعهدات بین المللی هوانوردی در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی

وی گفت: اوکراین نمی تواند از حق تحقیق درباره این موضوع امتناع ورزد به این دلیل که علیه شهروندان اوکراینی رخ شده است و این وظیفه ما در قبال اوکراین، جامعه و چارچوب قوانین بین المللی است

پیش از این، یک هیأت ایرانی برای گفتگو در خصوص موضوعات مربوط به حادثه بوئینگ اوکراینی در تهران به کی یف سفر کردند. عباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام کرد که تهران با پرداخت غرامت به خانواده قربانیان هواپیمای اوکراینی که ژانویه امسال نزدیک تهران سرنگون شد، موافقت کرده است.

معاون دادستان کل اوکراین اعلام کرد که طرفین تمایل خود را برای همکاری و ارائه اطلاعات لازم برای تحقیقات در چارچوب قوانین ملی هر دو کشور ابراز داشتند.

شایان ذکر است که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد کی یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی ایران، حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند. جعبه‌ سیاه این هواپیما روز جمعه ۲۷ تیرماه امسال با رعایت پروتکل‌های فنی و امنیتی و همراهی پلیس فرودگاه‌ها و تیم تخصصی از محل این سازمان به پاریس ارسال شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала