اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در ویتنام

© AFP 2023 / Hoang Khanhاولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در ویتنام
اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در ویتنام  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه محلی "ویتنام نیوز" به نقل از مقامات این کشور اطلاع داد نخستین مرگ ناشی ازابتلا به نوع جدید ویروس کرونا ( (COVID-19 از زمان همه گیری این در ویتنام ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  مرگ این مبتلا به کرونا که بیمار شماره 428 نامیده شده، توسط کمیته دولتی پیشگیری و کنترل شیوع کرونا در ویتنام اعلام شده است.

به گزارش وب سایت دولت ویتنام ، بیمار شماره  428 یک شهروند ویتنامی 70 ساله است که در بیمارستان دا نانگ با تشخیصی که به عفونت کروناویروس مربوط نبود تحت درمان قرار گرفته و در حالی که در بیمارستان بستری بود ، به کووید 19 مبتلا شد. وی 27 ژوئیه به عنوان بیمار کرونایی معرفی شد.

دانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد - اسپوتنیک ایران
دانشمندان: کرونا شاید از هشت سال پیش به انسان منتقل شده باشد

در مدت همه گیری کرونا در ویتنام ، 509 نفر به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد 93 نفر در دوره 25 تا 31 ژوئیه از جمله 45 نفر در روز جمعه 31 ژوئیه بوده است. تا 31 ژوئیه هیچ مرگ و میر ناشی از کرونا در ویتنام گزارش نشده بود. به نوشته پورتال اینترنتی دولت ویتنام ، در حال حاضر در رابطه با اوج گیری دوباره شیوع کرونا در این کشور بیش از 53 هزار نفر قرنطینه شده اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала