هشدار دانشمندان درباره موج جدیدی از بیماری ها به خاطر کرونا

© Fotolia / Bits and Splitsهشدار دانشمندان درباره موج جدیدی از بیماری ها به خاطر کرونا
هشدار دانشمندان درباره موج جدیدی از بیماری ها به خاطر کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویروس کرونا می تواند تغییرات ساختاری جبران ناپذیری را در قلب انسان باقی بگذارد، همانند تغییراتی که پس از حملات قلبی در انسان رخ می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، دانشمندان آلمانی در تحقیقی که روی بیماران کرونایی انجام دادند متوجه شدند که افرادی که از این بیماری رهایی یافته اند دچار مشکلات قلبی شده اند، علائم آسیب به قلب در 76 نفر از 100 بیماری که از بیماری کرونا بهبود یافته بودند، دیده شده است. علاوه بر این، 75 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق، سطح بالایی از پروتئین تروپونین خون داشتند که معمولاً نشانگر حمله قلبی است.

نخست وزیر انگلیس از موج دوم کرونا در اروپا خبر داد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر انگلیس از موج دوم کرونا در اروپا خبر داد

در مطالعه دیگری که در آلمان انجام شد، مشخص گردید که کرونا بر قلب بیش از نیمی از بیمارانی که بر اثر کرونا درگذشتند، تأثیر گذاشته است.

دانشمندان هنوز نمی دانند که عواقب ویروس کرونا چقدر باعث افزایش خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر بیماریهای قلبی عروقی در انسان می شود. با این حال، تحقیقات توضیح می دهند که چرا بیماران حتی پس از بهبودی، مدت زمان زیادی دچار ضعف هستند.

محققان همچنین بر این باورند که پزشکان پس از بهبودی بیماران مبتلا به کرونا باید به وضعیت سلامتی آنها نظارت داشته باشند و اگر نتایج تحقیقات بیشتر مشابه شوند و این تحقیق را تایید کنند، این احتمال وجود دارد که شیوع کرونا باعث موجی از بیماری قلبی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала