تخلیه گردشگران از شهر ساحلی دانانگ در ویتنام

© AP Photo / Ted S. Warrenتخلیه گردشگران از شهر ساحلی دانانگ در ویتنام
تخلیه گردشگران از شهر ساحلی دانانگ  در ویتنام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویروس کرونا منجر به تخلیه ۸۰ هزار گردشگر از شهر ساحلی دانانگ در ویتنام شد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت ویتنام دستور تخلیه شهری ساحلی دانانگ با ۸۰ هزار گردشگر را در پی ابتلای سه تن از ساکنان آن به ویروس کرونا را صادر کرد.

فراخوان به تعامل بین المللی برای دسترسی همه جهانیان به واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی زمان واکسیناسیون جهانیان بر علیه کرونا را پیش بینی کرد

دولت ویتنام اعلام کرد که تخلیه شهر ساحلی دانانگ چهار روز به طول خواهد کشید و ساکنان آن با هواپیما به ۱۱ شهر مختلف ویتنام فرستاده خواهند شد. 

روز شنبه، اولین مورد از ویروس کرونا در ویتنام در 102 روز گذشته در شهر شهر دانانگ ثبت شد. پس از ثبت این مورد، مشخص شد که این بیمار 57 ساله ساکن این شهر بوده در یک ماه گذشته به جایی سفر نکرده است. بیش از صد نفر از همسایگان، اقوام و دوستان وی قرنطینه شدند و در روز شنبه نیز اولین سری از آزمایشات مربوط به تشخیص کووید-19 صورت گرفت، که همگی نتایج آن منفی بودند

وزارت بهداشت ویتنام تصمیم گرفته است تا سه تیم پزشکی را برای مبارزه با شیوع این بیماری به این شهر اعزام کند.

در رابطه با احتمال بروز شیوع ویروس کرونا در سطح شهر، اقدامات لازم جهت انجام شده است. تجمعات بیش از 30 نفر ممنوع شده، جشن های، مراسم مذهبی، مسابقات ورزشی و سایر برنامه هایی که منجر به تجمعات گسترده شود، ممنوع است. 

ویتنام یکی از معدود کشورهایی است که بدون هیچ مورد مرگ‌ومیر توانسته پاندمی کووید-۱۹ را کنترل کند. در مجموع این کشور ۴۲۰ مورد ابتلا به کرونا را در خاک خود گزارش کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала