وزارت خارجه آمریکا: بحران قطر و کشورهای خلیج فارس طولانی شد

© REUTERS / Alexander Dragoوزارت خارجه آمریکا: بحران قطر و کشورهای خلیج فارس طولانی شد
وزارت خارجه آمریکا: بحران قطر و کشورهای خلیج فارس طولانی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام داشت: بحران بین قطر و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار طولانی است.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، پس از دیدار با رئیس وزارت امور خارجه قطر به خبرنگاران گفت: قطع روابط بین قطر و چند کشور دیگر در منطقه بسیار به طول انجامیده است.

پیغامی که برخی انتظار داشتند بین ایران و عربستان رد و بدل نشده - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پیغامی که برخی انتظار داشتند، بین ایران و عربستان رد و بدل نشده

بنا به گزارش وب سایت روزنامه لبنانی دیلی استار، هوک گفت: این اختلاف مدت طولانی ادامه داشته است و مطمئناً به منافع مشترک منطقه ای ما از نظر ثبات، رفاه و امنیت آسیب می رساند.

در ژوئن سال 2017، عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، مصر و یمن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و تحریم هایی را علیه آن وضع کردند.

پنج کشور در مورد قطع روابط دیپلماتیک با دوحه این واقعیت را توضیح دادند که دوحه از تروریسم حمایت می کند، از جمله گروه های تروریستی القاعده، داعش، اخوان المسلمین و همچنین قطر را به تلاش برای نزدیک شدن به ایران، رقیب منطقه ای عربستان سعودی متهم کردند.

در همین حال، کویت و عمان که به همراه قطر، بحرین، عربستان سعودی و امارات عضو شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (GCC) هستند، در تلاش هستند تا روابط بین قطر و سایر اعضای شورای همکاری خلیج فارس را اصلاح کنند.

با این حال، شیخ صباح آل احمد الجابر الصباح 91 ساله امیر کویت، که رهبری این روند را بر عهده داشته، در 18 ژوئیه در بیمارستان بستری شد و سپس به یک بیمارستان آمریکایی منتقل شد.

هوک به نوبه خود با اشاره به اینکه ایالات متحده نیز برای توسعه گفتگوهای منطقه ای تلاش خواهد کرد، گفت: من انتظار دارم که نقشی که کویت بازی خواهد کرد ادامه یابد.

وی افزود که روز دوشنبه برای مذاکره با نمایندگان مقامات امارتی به کویت سفر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала