اعتراض رسمی ایران به سازمان ملل در خصوص ماجرای هواپیمای ماهان

© Fotolia / Borna_Mirاعتراض رسمی ایران به سازمان ملل در خصوص ماجرای هواپیمای ماهان
اعتراض رسمی ایران به سازمان ملل در خصوص ماجرای هواپیمای ماهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های ایران از اعتراض رسمی ایرانی به سازمان ملل در خصوص اقدام جنگنده های آمریکایی علیه هواپیمای مسافربری ماهان خبر می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های ایران روز جمعه گزارش دادند که تهران در رابطه با اقدام جنگنده های آمریکایی و نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه، اعتراض رسمی خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده است.

واکنش رئیس مجلس ایران به ماجرای هواپیمایی ماهان - اسپوتنیک ایران
واکنش رئیس مجلس ایران به ماجرای هواپیمایی ماهان

ایران این اقدام جنگنده های آمریکایی را "نقض فاحش" قوانین بین المللی خواند.

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد تهران مراتب اعتراض جدی خود در مورد تهدید هواپیمای مسافربری ماهان ایر را رسما به شورای سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و سفارت سوئیس که حافظ منافع آمریکا در ایران است، ارسال کرده است.

همچنین عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بود که اگر حادثه‌ای در مسیر برگشت برای هواپیمای ماهان روی دهد، مسئولیت آن با آمریکاست. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین در واکنش به اقدام اخیر جنگنده های آمریکا علیه هواپیمای مسافری ماهان تاکید کرده که جمهوری اسلامی ایران هیچ حرکت خصمانه‌ای علیه ملت ایران را بی پاسخ نخواهد گذارد و در زمان خود به هر حرکت نابخردانه واکنش قاطع و مناسب نشان خواهد داد.

شایان ذکر است که شامگاه پنجشنبه هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала