ارزیابی خطر چاقی برای بیماران مبتلا به کووید

© Fotolia / Sentelloارزیابی خطر چاقی برای بیماران مبتلا به کووید
ارزیابی خطر چاقی برای بیماران مبتلا به کووید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مطالعات انجام شده، اضافه وزن عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کووید را تشدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Independent، چاقی به طور قابل توجهی خطر بستری و مرگ را در بیماران آلوده به SARS-CoV-2 افزایش می دهد. این نتیجه گیری ها توسط وزارت بهداشت انگلیس حاصل شده و براساس آن نخست وزیر این کشور، بوریس جانسون از هموطنان خواست تا وزن خود را کاهش دهند.

چاقی ممکن است منجر به مرگ زودرس شود - اسپوتنیک ایران
چاقی ممکن است منجر به مرگ زودرس شود

جانسون در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: " کاهش وزن یکی از راه‌های محافظت از خود در برابر تهدیدات COVID-19 و به طور کلی بهبود سلامتی است. وی توضیح داد كه خودش در مسیر رسیدن به وزن مناسب است. به همین منظور نخست وزیر کمتر غذا می خورد و بیشتر ورزش می‌کند.

کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی انگلستان به این نتیجه رسیده اند که افراد دارای شاخص توده بدنی(BMI ) بین 25 تا 29.9 ، یعنی اضافه وزن، بیشتر احتمال دارد عوارض را تجربه کنند یا در بیمارستان بستری شوند. برای مبتلایان به BMI بین 30 تا 35، ویروس کووید با 40٪ افزایش احتمال مرگ را بیشتر می کند.

همچنین بیمارانی که BMI بالای 40 دارند، دو برابر خطر مرگ ناشی از COVID-19 را دارند. اگرچه آنها تنها 2.9 درصد از کل جمعیت انگلستان را تشکیل می دهند، اما آنها حدود هشت درصد از تخت های ICU را اشغال می کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала