خبر خوش روحانی برای مستاجران ایرانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حسن روحانی، رئیس جمهور ایران
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد افرادی که حقوق ثابت دارند و خانواده‌های تحت حمایت در تهران برای ودیعه و اجاره مسکن مبلغ ۵٠ میلیون، در شهرهای بزرگ ٣٠ میلیون و در شهرهای کوچک ١۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ١٣ درصد دریافت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران،  حسن روحانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به مسائل و مشکلات اجاره نشین‌ها و مستاجرین، گفت: معمولا آنهایی که در آغاز زندگی هستند ناچارند که مسکن مورد نیاز خود را اجاره کنند، ما در هفته‌های اخیر در موضوع  مستاجران دو گام مهم برداشتیم اول آنکه نسبت به اضافه اجاره بها بود که یک روند صعودی و غیرمنطقی پیدا کرده بود، در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که مال الاجاره نباید حداکثر برای تهران ۲۵ درصد، شهرهای بزرگ ۲۰درصد و در بقیه شهرها ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند.

رییس جمهوری ایران درباره پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن گفت: مستاجران در تهران یا شهرستان ها معمولا وقتی خانه ای را اجاره می‌کنند یک پولی را به عنوان اجاره می‌دهند، یک پولی هم به عنوان ودیعه در نزد مالک می‌سپارند. حال این مقدار در شهرها و مناطق مختلف متفاوت است که به زودی پرداخت تسهیلات ودیعه از طرف بانک به مستاجرین اجرایی و عملیاتی می‌شود.

ارزان شدن مسکن در تهران + آخرین قیمت ها  - اسپوتنیک ایران
بحران اجاره بها و پدیده پشت بام خوابی +عکس

روحانی اظهار داشت: دولت تصمیم گرفت برای آنهایی که دارای حقوق ثابت هستند - کارمند یا کارگر - که یک حقوق ثابت و معینی دارند و همچنین برای خانواده‌هایی که توسط کمیته امداد یا بهزیستی تحت حمایت هستند، این خانواده‌ها در تهران برای خانه ای که اجاره‌ می‌کنند، بتوانند ۵۰ میلیون تومان از بانک پول بگیرند در شهرهای بزرگ این رقم ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان می‌شود.

رییس جمهوری ایران افزود: افرادی که در تهران خانه‌ اجاره می‌کند تا ۵۰ میلیون تومان آن را می‌تواند با سود و بهره ۱۳ درصد از بانک وام بگیرد، بنابراین یک کمک بسیار خوبی برای مستاجران است؛ اینها در تهران می‌توانند تا ۵۰ میلیون تومان از بانک قرض بگیرند برای همان مدت اجاره یک ساله‌ای که اجاره‌نامه آنها گواه خواهد بود و سود را به بانک پرداخت کنند، سود ۱۳ درصد را به بانک پرداخت کنند، پایان کار هم وقتی زمان اجاره تمام می‌شود، اصل پول را باید به بانک برگردانند، آن بهره ۱۳ درصد هم که به صورت ماهانه مستاجران به بانک پرداخت می‌کنند.

روحانی گفت: این تسهیلات می تواند به مستاجرانی که کارمند، کارگر یا تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و تحت فشار قرار دارند، بسیار کمک کند و از هفته آینده  وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ویژگی های این تهسلات بانکی را اعلام، و مقررات آن را به همه بانک‌ها ابلاغ کنند و از طریق صدا و سیما هم مردم را مطلع و موضوع را برای مردم تشریح کنند.

رییس جمهوری ایران گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه به مستاجران گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای آنها برمی‌دارد به خاطر فشاری که از لحاظ اقتصادی بر آنها قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала