لاوروف: مانعی برای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای نمی بینیم

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: مانعی برای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای نمی بینیم
لاوروف: مانعی برای عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای نمی بینیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه از همان ابتدا موافق حضور ایران در سازمان همکاری های شانگهای بود، ایران درخواست خود را داده که روسیه با آن موافق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان لاوروف در دیدار با ظریف در مسکو، روسیه از همان ابتدا موافق حضور ایران در سازمان همکاری های شانگهای بود.

لاوروف: پوتین هیچ وقت نگفت كه روسیه به ایران در سوریه نیاز ندارد - اسپوتنیک ایران
لاوروف: پوتین هیچ وقت نگفت كه روسیه به ایران در سوریه نیاز ندارد

در جریان مذاکرات سرگئی لاوروف و محمد جواد ظریف در مسکو، وزرای امور خارجه فدراسیون روسیه به سوال اسپوتنیک در مورد عضویت در سازمان همکاری شانگهای پاسخ دادند.ایران درخواست عضویت در سازمان همکاری شانگهای را 12 سال پیش داده بود. در سال 2017، هند و پاکستان عضو کامل این سازمان شدند، در حالی که ایران عضو ناظر است. موانع ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای چیست و چه زمانی ایران قادر خواهد بود عضو کامل این سازمان شود؟

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال خبرنگار اسپوتنیک گفت: "ما در خصوص عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، هیچ مانعی نمی بینیم، به عقیده ما ایران می تواند. روسیه از همان ابتدا موافق حضور ایران بود، ایران درخواست خود را داده است که روسیه با آن موافق می باشد و در حال حاضر بر روی این موضوع کار می کنیم".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала