یک ایرانی خود را در برن آتش زد

© Sputnik / Alexei Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر یک ایرانی خود را در برن آتش زد
یک ایرانی خود را در برن  آتش زد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک ایرانی در اعتراض به اقدامات مقامات مهاجرت خود را در مرکز شهر برن آتش زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ATS، یک شهروند ایرانی که از درخواست پناهندگی محروم شده بود، روز دوشنبه خود را در مرکز برن مقابل دولت و پارلمان سوئیس آتش زد.

سخنگوی پلیس شهر برن، دومینیک ژاگی، به آژانس گفت که این معترض به خودش آسیب زد. وی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده و طبق اطلاعات پلیس در حال حاضر خطر جانی زندگی او را تهدید نمی کند.

حدود 38 درصد از جمعیت 8.6 میلیون نفری سوئیس را اتباع خارجی، مهاجران و پناهجویان تشکیل می‌دهند که این مسأله به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل شده است. معترضان در تظاهرات خود خواستار حقوق برابر و حق اشتغال برای پناهجویان و پایان قرنطینه مهاجران در اردوگاه‌ها شدند.

سوئیس قرار است در ماه سپتامبر یک همه‌پرسی درباره محدود کردن قوانین آزادی تردد با کشورهای اتحادیه اروپا برگزار کند. با آنکه کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند درهای خود را به روی پناهجویان بسته نگاه دارند، بحران افزایش موج مهاجرت به سوی این کشورها همچنان رو به افزایش است و شیوع کووید-19 نیز بر شدت این بحران افزوده است.

دفتر پشتیبانی پناهندگی اتحادیه اروپا از افزایش 11 درصدی میزان تقاضای پناهندگی در میان کشورهای عضو این اتحادیه در سال 2019 میلادی خبر داد و اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی با وجود شرایط همه‌گیری کرونا ادامه یابد. اتحادیه اروپا به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا از 17 ماه مارس (27 اسفند 98) بتدریج محدودیت‌هایی را برای سفر به 27 کشور عضو این اتحادیه، ایسلند،‌ لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به اجرا گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала