دفاع مقام آمریکایی در سرکوب اعتراضات

© AFP 2023 / Getty Images / Tasos Katopodis دفاع مقام آمریکایی در سرکوب اعتراضات
دفاع مقام آمریکایی در سرکوب اعتراضات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام دولت آمریکا از استفاده این کشور از پلیس فدرال برای سرکوب اعتراضات در شهر پورتلند دفاع کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، کن کوچینلی معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا، روز دوشنبه از اقدام پلیس مخفی برای دستگیری معترضان حمایت کرده است.

ترامپ: ایالات متحده برنده دو جنگ شگفت انگیز جهانی است - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ایالات متحده برنده دو جنگ شگفت انگیز جهانی است

این مقام دولت آمریکا همچنین از اقدامات پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا برای سرکوب اعتراضات در شهر پورتلند ایالت اورگن حمایت کرد.

هفته‌ نامه آمریکایی نیشن، نیز اخیراً در گزارشی از "جنگ پنهان" دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با معترضان در شهر پورتلند خبر داده و نوشته بود پلیس‌ های فدرال از چند روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌ زنی کرده و معترضان را دستگیر می ‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

مارک پتیبون یکی از معترضین دستگیر شده گفت: من را داخل ون بردند، کلاه روی صورتم کشیدند تا نتوانم ببینم و دستم را روی سرم گذاشتند. مرا داخل ساختمانی بردند که بعداً فهمیدم ساختمان دادگاه فدرال بود.

معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا مدعی شده که این اقدامات در واکنش به گزارش‌هایی انجام شده که از احتمال حمله معترضان به برخی ساختمان‌های دولت فدرال در پورتلند خبر می ‌داده‌اند.

کوچینلی گفت: اگر در جاهای دیگر هم چنین اطلاعاتی دریافت کنیم به همین نحو واکنش نشان خواهیم داد.

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می بعد از قتل نژاد پرستانه فرد سیاه‌پوستی به نام جورج فلوید صحنه اعتراض‌ هایی بوده‌اند که با برخوردهای خشونت‌ آمیز پلیس روبرو شده است.

دونالد ترامپ فرمانداران ایالت ‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای قاطعانه‌ تر شده است.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در جامعه خود هستند، از جمله کشورهای مختلف اروپایی نیز کشیده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала