وزارت خارجه ایران: طالبان در ایران دفتر ندارد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه ایران: طالبان در ایران دفتر ندارد
وزارت خارجه ایران: طالبان در ایران دفتر ندارد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزارت خارجه ایران بیان داشت که آمریکا در حالی که خود را متحد افغانستان حساب می کند و با طالبان درباره آینده افغانستان مذاکره و معامله کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که هفته گذشته به‌منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات افغانستان به کابل سفر کرده بود در خصوص حضور طالبان در ایران و همچنین داشتن دفتر بیان داشت: آنها در ایران دفتر ندارند. 

وی همچنین درباره شورای مشهد نیز خاطر نشان کرد: شورای مشهد ممکن است طالبان برای خود درست کرده باشد اما از نظر ما موضوعیت ندارد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که تماس‌های ایران با طالبان از چه زمانی برقرار شده، افزود: مدتی است که آغاز شده و اگر درباره جزییات آن بخواهم توضیح دهم می‌شود گفت چندسال همانطور که با همه گروه‌ها تماس داشتیم با آنها (طالبان) هم تماس داشتیم، نظراتشان را شنیدیم و نظرات خودمان را نیز گفتیم.

عراقچی همچنین درباره میزان رابطه ایران با طالبان افزود: همه می‌دانند که طالبان را چه کسی ساخته و حمایت کرده و الان هم چه کسی در حال مذاکره و معامله با آنهاست. این یک واقعیت آشکار است که آمریکا که خود را متحد افغانستان حساب می‌کند با طالبان مذاکره کرده، معامله کرده و توافق کرده است. ما با طالبان هیچ رابطه‌ای به این شکل نداریم.

عراقچی در ادامه گفت: آمریکا در غیاب دولت افغانستان رسما با طالبان مذاکره و معامله کرده و با یکدیگر درباره آینده افغانستان معامله کرده‌اند. 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان در پاسخ به ادعایی درباره حضور ملااختر منصور در سال ۲۰۱۶ در ایران نیز گفت: من اطلاعی ندارم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала