تمدید انتخابات پارلمان سوریه به مدت چهار ساعت

© AFP 2023 / George Ourfalianانتخابات پارلمان به مدت چهار ساعت تمدید شد
انتخابات پارلمان به مدت چهار ساعت تمدید شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه، از تمدید انتخابات پارلمان سوریه به مدت چهار ساعت در کلیه استانهای کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی دولتی سوریه الاخباریه، در ابتدا قرار بود مراکز رای گیری تا ساعت 19:00 (به وقت مسکو) فعالیت داشته باشند. طبق قوانین ، در صورت وجود مشارکت و نیاز زیاد، زمان انتخابات می تواند پنج ساعت تمدید شود. هیچ محدودیتی برای زمان شمارش آرا وجود ندارد.

انتخابات پارلمانی سوریه با ۱۶۵۶ نامزد آغاز شد
 - اسپوتنیک ایران
انتخابات پارلمانی سوریه با 1656 نامزد آغاز شد

7331 شعبه رای گیری در سوریه در این انتخاب مشغول رای گیری هستند. در انتخابات پارلمانی سوم پس از آغاز جنگ ، بیش از 1.6 هزار نامزد برای 250 کرسی با یکدیگر به رقابت می پردازند.بر اساس اعلام کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه روز شنبه یعنی یک روز قبل از برگزاری انتخابات مرحله سکوت انتخاباتی در این کشور بود و هیچ یک از نامزدها حق هیچ‌گونه تبلیغات انتخاباتی نداشتند و کمپین‌های آنها در همه رسانه‌ها طبق قانون انتخابات متوقف شد.

طبق اطلاعات کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه در این دوره از انتخابات که در 7هزار و 277 مرکز رأی‌گیری برگزار می‌شود، 1656 نامزد از جمله 200 زن برای به دست آوردن 250 کرسی مجلس سوریه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

قانون اساسی سوریه به‌دنبال آغاز بحران این کشور در 2011 و طرح برخی درخواست‌ها از سوی معترضان همراه با برخی قوانین دیگر مانند قانون مطبوعات و رسانه‌ها در سال 2012 اصلاح شد و اکنون سومین انتخابات پارلمانی در سوریه بر اساس قانون اساسی جدید این کشور برگزار می‌شود و نامزدهای منتخب 4 سال به‌عنوان نماینده مردم فعالیت می‌کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала