چهار سناریو اصلی شیوع کرونا در جهان

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationچهار سناریو شیوع کرونا در جهان
چهار سناریو شیوع کرونا در جهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان بهداشت جهانی: در حال حاضر چهار سناریوی اصلی در گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف جهان وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: همه کشورها در معرض خطر هستند، اما همه آنها به یک میزان تحت تأثیر کرونا قرار نگرفته اند. اولین سناریو در کشورهایی اجرا شد که به آنها هشدار داده شد و از شیوع آن آگاه بودند. در نتیجه موفق به جلوگیری از شیوع گسترده آن شدند. که در میان آنها می توان به برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، کشورهای حوزه کارائیب، آفریقا و اقیانوس آرام اشاره کرد.

سناریوی دوم که در بسیاری از کشورهای اروپایی مشاهده شده است، این بیماری در مقیاس وسیع شیوع پیدا کرد، اما به لطف رهبری قوی و مردمی که به اقدامات جلوگیری کننده در مورد شیوع کرونا پایبند بودند، توانستند آن را کنترل کنند.

سناریوی سوم در کشورهایی مشاهده شد که موفق به غلبه بر اولین موج شیوع کرونا شدند، اما پس از آن محدودیت ها را کاهش دادند و اکنون مجبور شده اند با موج جدیدی از این بیماری مقابله کنند. با این حال، وی کشوری را که اکنون این سناریو در آن مشاهده می شود را معرفی نکرد.

سناریوی چهارم شامل آمریکا، آسیای جنوبی و چندین کشور آفریقایی می شود، جایی که مرحله شیوع کرونا به شدت جریان دارد. گبریسوس تأکید کرد که انجام اقدامات مربوط به کنترل یک بیماری هرگز دیر نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала