بولتون علت مخالفت ترامپ با نابودی داعش را افشا کرد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون علت مخالفت ترامپ با نابودی داعش را افشا کرد
بولتون علت مخالفت ترامپ با نابودی داعش را افشا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در بخش هایی از کتابش مدعی شد که ترامپ گفته بود: کشورش نباید به نفع ایران و روسیه با داعش وارد جنگ شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در یکی از بخش‌های کتابش به نام "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" نوشت: "متیس یک بار دیگر تلاش کرد ولی ترامپ این بار سراغ مسئله سوریه رفت و گفت: چرا داعش را در سوریه می‌کشیم؟ چرا روسیه و ایران این کار را انجام ندهند؟ این بازی را خیلی کش داده‌ام. چرا داریم داعش را به نفع روسیه و ایران و عراق-که این کشور تحت کنترل ایران است- می‌کشیم."

بولتون نوشته: "مایک پمپئو در همینجا تسلیم شده و گفته که اگر دستور ترامپ این است باید اجرا شود. او در عین حال گوشزد کرده که این روش به پیروزی ختم نخواهد شد."

بولتون در ادامه نوشته است: "ترامپ جواب داد: آنجا ویتنام می‌شود. چرا ما داریم از کره جنوبی در برابر کره شمالی محافظت می‌کنیم؟ پمپئو گفت: فقط به ما 90 روز وقت بدهید، ولی ترامپ در جواب گفت: هر چه بیشتر طول می‌کشد من جنگ را مال خودم کرده‌ام. دوست ندارم در جنگ‌ها بازنده شوم. نمی‌خواهم که جنگ ما شود. حتی پیروز هم بشویم چیزی نصیبمان نمی‌شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала