واکنش وزارت خارجه آمریکا به حمله موشکی به سفارت این کشور در بغداد

© AFP 2023 / Ahmad Al-Rubayeحمله موشکی به سفارت آمریکا، تهدیدی مشترک
حمله موشکی به سفارت آمریکا، تهدیدی مشترک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تأیید حملات موشکی روز شنبه گذشته به اطراف سفارت این کشور در بغداد، این حملات را یک تهدید واقعی برای ساکنان منطقه و دیپلمات های آمریکایی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات موشکی در اطراف سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد؛ ما اطلاع داریم که این موشک در منطقه بین المللی (منطقه سبز که سفارتخانه های خارجی در آن واقع شده اند) شلیک شده است، یک تهدید واقعی برای دیپلمات های خارجی، همسایگان و ساکنان "منطقه سبز" بغداد و محلات اطراف آن است.

دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد توسط سامانه پاتریوت  - اسپوتنیک ایران
دفع حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد توسط سامانه پاتریوت

در این بیانیه اشاره شده که نیروهای امنیتی عراق در حال تحقیق و بررسی این حادثه هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روداو، این حادثه چند ساعت پس از آزمایش سیستم دفاع هوایی پاتریوت در سفارت آمریکا در بغداد رخ داد که باعث نارضایتی طرف عراقی شد. در همین ارتباط، حسن الکعبی، نایب رئیس مجلس، محمد الرضا، رئیس کمیته امنیت و دفاع در مجلس عراق این اقدام را "تحریک آمیز" خواندند.

منطقه سبز در پایتخت عراق که دفاتر و سفارتخانه های دولتی در آن قرار دارند  و همچنین فرودگاه بین المللی بغداد که در مجاورت یک میدان هوایی نظامی قرار دارد، دائما هدف حملات موشکی از پرتابگرهای دست ساز قرار می گیرد. چنین حوادثی، به طور معمول منجر به تلفات نمی شود و خسارات قابل توجهی به همراه نمی آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала