تنگسیری به تفاوت ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه اشاره کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تنگسیری به تفاوت ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه اشاره کرد
تنگسیری به تفاوت ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه اشاره کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه: مسئولیت خلیج‌فارس و ماموریت حفاظت از جزایر، سواحل، فلات قاره، سکوهای نفتی و عبور و مرور در تنگه هرمز به عهده نیروی دریایی سپاه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره تفاوت و تفکیک ماموریت های نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مکمل همدیگر هستند و هیچگاه در تقاطع هم عمل نمی‎کنند؛ به این معنا که از نظر مأموریت و تجهیزات هر دو نیرو در طول هم عمل می‌کنند.

سردار تنگسیری: شعار نمی دهیم، تمام سواحل ما کاملا مسلح هستند - اسپوتنیک ایران
سردار تنگسیری: شعار نمی دهیم، تمام سواحل ما کاملا مسلح هستند

  فرمانده کل قوا درباره نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، با توجه به نوع شناورها و تجهیزاتی که متناسب با مأموریت آب‎های آزاد و اقیانوسی است، صلاح را بر این دید که این نیرو در اقیانوس‎ها و آب‎های دوردست حاضر شود و از یک جغرافیای بسته که بر اساس طرح آمریکایی‏ها، نیروی دریایی ارتش ایران فقط برای خلیج‌فارس تشکیل شده بود و اصلا فکر فراتر از خلیج‌فارس در اندیشه فرماندهان نبود، فراتر عمل کند و با این فرمان که نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است و مرز نمی‌شناسد، انقلاب اسلامی این عزت را برای این نیرو ایجاد کرد و با فرمان آیت الله خامنه‌ای، نیروی دریایی ارتش در دریای عمان، سواحل مکران، دریاهای بین‌المللی و اقیانوس‎ها حضور پیدا کرد.

نیروی دریایی سپاه هم مسئولیت خلیج‌فارس و مأموریت حفاظت از جزایر، سواحل، فلات قاره، سکوهای نفتی و عبور و مرور در تنگه هرمز را عهده‌دار شد. این اتفاق از سال 1374 کلید خورده است و فاصله ما با ارتش، تنگه هرمز است. در حال حاضر نیروی دریایی سپاه دو پایگاه مستقل دریایی در دریای عمان، جاسک و چابهار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала