واکنش انگلیس به نامه ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

© AFP 2023 / Niklas Halle'nواکنش انگلیس به نامه ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
واکنش انگلیس به نامه ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به نامه وزیر امور خارجه ایران به جوزپ بورل درباره برجام واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نوشته وبگاه دولت انگلیس، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در واکنش به نامه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام داشت: انگلیس به برجام پایبند می‌ماند اما این توافق با عدم پایبندی سیستماتیک ایران در خطر قرار گرفته است.

نامه‌ ظریف در خصوص عدم پایبندی طرف‌های اروپایی به برجام - اسپوتنیک ایران
نامه‌ ظریف در خصوص عدم پایبندی طرف‌های اروپایی به برجام

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در ادامه افزود: اگر ایران می‌خواهد از برجام منفعت ببرد، باید با فرایند حل اختلاف ارائه شده توسط سه کشور اروپا تعاملی سازنده داشته باشد و تعهدات خود ذیل این توافق را اجرا کند.

سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند که با ۲۵ رای مثبت در این شورا تصویب شد. در این قطعنامه از ایران خواسته شده است به تعهدات خود در چارچوب ان‌پی‌تی و پروتکل الحاقی کاملا پایبند باشد.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه عصر جمعه اظهار داشت که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده برجام، یک بار دیگر موارد عدم‌پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند ۳۶ برجام به کمیسیون مشترک جهت حل‌وفصل ارجاع داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала