پمپئو: تهدید از سوی ایران برای امنیت و جامعه جهانی جدی گرفته شود

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoپمپئو خواست تا تهدید از سوی ایران برای امنیت و جامعه جهانی جدی گرفته شود
پمپئو خواست تا تهدید از سوی ایران برای امنیت و جامعه جهانی جدی گرفته شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا: پایان تحریم تسلیحاتی علیه ایران امنیت در خاورمیانه را تهدید می كند و همچنین خطراتی را برای روسیه و چین به همراه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا در جلسه آنلاین شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: پایان تحریم تسلیحاتی علیه ایران امنیت در خاورمیانه را تهدید می كند و همچنین خطراتی را برای روسیه و چین به همراه خواهد داشت.

همکاری آمریکا با شورای امنیت برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
همکاری آمریکا با شورای امنیت برای حفظ تحریم تسلیحاتی ایران

پمپئو افزود: "ایران نوعی از شمشیر داموکلس را بر سر ثبات اقتصادی در خاورمیانه قرار خواهد داد، این خطری برای کشورهایی مانند روسیه و چین که به قیمت های پایدار انرژی متکی هستند خواهد بود."

به گفته وی، اگر تحریم تسلیحاتی ایران متوقف شود، ایران قادر خواهد بود جدیدترین تکنولوژی ها در زمینه تسلیحاتی را برای "شرکا و عروسک های خود" منجمله حوثی ها، حزب الله و حماس تهیه کند.

عبارت مصطلح "شمشیر داموکلس" از داستان اساطیری گرفته شده که مقصود از آن در مباحث معمولی سیاسی و اجتماعی عبارت است از یک خطر حاد، یک تهدید دائمی که همیشه موجود است و هر حرکت و واکنشی را دچار مخاطره می‌کند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که وابستگی به کشورهای امپریالیستی همچون شمشیر داموکلس استقلال، حق حاکمیت و اقتصاد کشورها را تهدید می‌کند. در این‌جا هم عبارت "شمشیر داموکلس" خطر دائمی و تهدید مداومی را می‌رساند که از جانب انواع مختلف وابستگی، متوجه استقلال اقتصادی و سیاسی آن کشور می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала