چرا بحرین موافق تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است؟

© AFP 2023 / MARWAN NAAMANI بحرین
 بحرین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا و بحرین از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کردند که تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « state.gov»، آمریکا و بحرین از شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کردند که تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید شود. در بیانیه مشترک بحرین و آمریکا آمده است که ایران ثبات و امنیت بحرین را با فراهم کردن سلاح برای تروریست‌ها بر هم می‌زند.

این بیانیه مشترک پس از کنفرانس مطبوعاتی عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین و برایان هوک، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران صادر شد.

موسوی: تحریم تسلیحاتی ایران برخلاف قطع نامه 2231 است - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موسوی: تحریم تسلیحاتی ایران برخلاف قطع نامه 2231 است

آنها مدعی شدند که در صورت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بحرین و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از عواقب مسابقه تسلیحاتی بی‌ثبات کننده رنج خواهند برد و شورای امنیت باید به وظیفه خود در قبال محافظت از صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

تحریم‌های تسلیحاتی بین المللی علیه ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، آبان ماه امسال برداشته می‌شود اما آمریکا با خروج از برجام و نقض تمام توافقات صورت گرفته، تلاش دارد تا این تحریم‌ها بار دیگر تمدید شود.

پیشتر برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا و عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در امور ایران در کنفرانس خبری مشترک در ریاض، خواستار ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شدند و این در حالی است که آمریکا بیشترین صادر کننده تسلیحات به منطقه غرب آسیا و عربستان بزرگترین خریدار و انبار کننده تسلیحات در جهان محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала