امنیت منطقه با اطاعت از آمریکا تأمین نمی‌شود

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی: تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغییر رفتارهای خصمانه و روی آوردن به همکاری‌های منطقه‌ای است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام نمود امنیت منطقه با اطاعت از آمریکا تأمین نمی‌شود و تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغییر رفتارهای خصمانه و روی آوردن به همکاری‌های منطقه‌ای است.

وی در ادامه افزود:«جای بسی شگفتی است که کشورهایی همچون عربستان سعودی که خود منبع تروریسم و افراطی گری در منطقه هستند و سال‌ها با حمایت از گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش به بی ثبات سازی در منطقه دامن زده‌اند، اتهام‌های بی‌اساسی به جمهوری اسلامی ایران که با رفتار مسئولانه خود شر گروه‌های تروریستی را از سر کشورهای منطقه کوتاه کرده است، وارد می‌کنند.

سردار دهقان: بدون هیچ پیش شرطی با عربستان مذاکره می کنیم - اسپوتنیک ایران
سردار دهقان: بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره با عربستان هستیم

حمایت از خواسته نماینده آمریکا در تور دوره گردی وی در منطقه برای استمرار محدودیت‌های تسلیحاتی کشورمان از سوی کشورهایی که بیش از پنج سال است با سلاح‌های آمریکایی هزاران نفر از جمله زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون کشیده اند، طنز تلخی است که در این روزها شاهد آن هستیم.

زمان آن فرا رسیده است که این کشورها از اظهارات نابخردانه و پیروی کورکورانه از آمریکا که خود مظهر ظلم و بی عدالتی در جهان است دست برداشته و به این باور برسند که امنیت با اطاعت از آمریکا تأمین نخواهد شد. تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تغییر رفتارهای خصمانه و روی آوردن به همکاری‌های منطقه‌ای است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала