حضور آمریکایی‌ها در تحقیقات حادثه هواپیمای اوکراینی

© Sputnik / Mazyar Asadi حضور آمریکایی‌ها در تحقیقات حادثه هواپیمای اوکراینی
 حضور آمریکایی‌ها در تحقیقات حادثه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سازمان ایمنی حمل و نقل غیرنظامی آمریکا از تداوم حضور نمایندگانی امریکا از سوی این سازمان در تحقیقات درباره هواپیمای اوکراینی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، در حالیکه ایران اعلام کرده که جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده خطوط هواپیمایی اوکراین را برای بازخوانی به فرانسه ارسال می‌کند، سخنگوی سازمان ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا از حضور نمایندگانی در تحقیقات در این زمینه خبر داد.

جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ۳۰ تیرماه در فرانسه خوانده می شود - اسپوتنیک ایران
جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی ۳۰ تیرماه در فرانسه خوانده می شود

فرانس 24 در این خصوص اعلام نموده است که سخنگوی سازمان ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا  گفت که نماینده آمریکا هنوز در تحقیقات در این زمینه به عنوان کشور سازنده حضور دارد. این مقام آمریکایی به سفر احتمالی  مقامات این سازمان به فرانسه  اشاره ای نکرد.

گفته می‌شود مقاماتی از ایران و برخی کشورهای غربی که به ملیت آن‌ها اشاره‌ای نشده به طور مشترک شاهد بازخوانی جعبه سیاه این هواپیما خواهند بود. 

پیش از این، رئیس جمهور اوکراین زلنسکی اعلام نمود که اگر ایران به وعده ها و تعهدات خود در رابطه با پرونده هواپیمای اوکراینی که در اوایل سال 2020 در تهران سقوط کرد عمل نکند ، اوکراین به دادگاههای بین المللی رجوع می کند.

گفتنی است، بوئینگ 737 هواپیمایی بین المللی اوکراین در روز 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد.

در پی این سانحه هوایی 176 نفر کشته شدند؛ بعداً ایران اعلام كرد كه این هواپیما به اشتباه توسط نیروهای پدافند هوایی منهدم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала