ترامپ هیچ اطلاعاتی از توطئه روسیه و طالبان علیه آمریکا ندارد

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaترامپ هیچ اطلاعاتی از توطئه روسیه و طالبان علیه آمریکا ندارد
ترامپ هیچ اطلاعاتی از توطئه روسیه و طالبان علیه آمریکا ندارد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اطلاعات نیویورک تایمز در خصوص اینکه روسیه به نظر به طالبان پیشنهاد داده « در ازای پاداش نظامیان آمریکایی را در افغانستان شکار کنند» نادرست است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه کاخ سفید آمده است که هیچ گزارشی در اینباره به رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ و مایک پنس معاون رئیس جمهور داده نشده است.

سخنگوی مطبوعاتی دولت آمریکا خاطر نشان کرد که از ماموران اطلاعاتی روزانه هزاران خبر می رسد که به شدت کنترل می شود. وی بیان داشت: «اگر چه کاخ سفید معمولا درباره ی اطلاعات ارائه شده توسط ماموران و یا گفتگوهای داخلی نظری نمی دهد. ریاست  سازمان اطلاعات، مشاور امور بین الملل و رئیس ستاد می توانند تایید کنند که نه رئیس جمهور و نه معاونش در خصوص ادعای مطرح شده شکار نظامیان آمریکایی توسط روسها مطلع نشده اند.

کاخ سفید تاکید می کند که این امر نشانگر صحت داده های اطلاعاتی احتمالی نیست بلکه بیانگر نادرست بودن مقاله نیویرک تایمز است.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز با استناد به نماینده ناشناسی از سازمان اطلاعات آمریکا خبر داده بود که سازمان اطلاعات نظامی روسیه به نظر جایزه ای برای طالبان برای حمله به سربازان آمریکایی در افغانستان تعیین کرده است. هیچ مدرکی مبنی بر صحت این خبر در روزنامه مذکور نیامده است.

سفارت روسیه در آمریکا از واشنگتن خواست که واکنش مناسب نسبت به تهدید دیپلمات ها به خاطر خبرهای دروغ نشان دهد. وزارت خارجه روسیه خبر نیویورک تایمز را دروغ خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала