تحریم‌ها استقامت مردم را نمی شکند

© AP Photo / Ebrahim Norooziمحمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: ما در مقابل ظلم و وحشی گری از خصایل انسانی تخطی نمی‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایارن، عصر روز 27 ماه ژوئن (شنبه)، طی سخنانی اظهار داشت که ما در مقابل ظلم و وحشی گری از خصایل انسانی تخطی نمی‌کنیم.

وی در ادامه گفت:« مردم ایران همیشه شاهد تروریسم دولتی ایالات متحده بوده اند. شورای امنیت به رغم گزارشات هیچ باری عراق را به دلیل بمباارن حلبچه و سردشت محکوم نکرد. شورای امنیت که تحت تأثیر قدرت‌های سلطه گر بود حتی بعد از اعلام متجاوز بودن عراق در سندی رسمی اعلان شد، این تجاوز را محکوم نکرد. سازمان ملل منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی را بعد از جنگ تحمیلی اعلام کرد.

اسناد نشان داده که آمریکایی‌ها تلاش کرده اند تا در آن زمان ایران را مقصر بمباران حلبچه و سردشت بدانند. برخی دولتمردان کنونی امریکا، البته آقای بولتون در حال حاضر رفته ولی آن موقع نقش داشتند. بولتون گفته بود که سلاح سلاح است و مردم کشته می‌شوند.

سیاستمدار: تحریم های آمریکایی، جبهه مقاومت را گسترش می دهد - اسپوتنیک ایران
سیاستمدار: تحریم های آمریکایی، جبهه مقاومت را گسترش می دهد

اما با دیپلماسی فعال ایران و تلاش خود مردم قربانی این جنایت ضدبشری، چه جنایتی که در حلبچه رخ داد و چه حمایت سردشت، همگان در جهان متوجه شدند که چه جنایتی رخ داده است. این روز، برای همیشه روز سربلندی ملت ایران و سرخوردگی دشمنان است. این روش همچنان ادامه دارد، آمریکایی‌ها امروز از صادرات برخی داروها به ایران که برای درمان بیماران شیمیایی، جانبازان ما و یا برای برخی بیماران خاص است با تحریم جلوگیری کرده‌اند.

آنها ادعا می‌کنند موارد انسانی از تحریم جدا است، ولی به دلیل محدودیت مالی این امکان وجود ندارد. امروز و در شرایط کرونا که نشان داده که کشورهای قدرتمند هم در مقابل آن وامانده و آمریکا نیز در کنترل آن گرفتار شده، در مسیر مقابله ایران با این پاندمی جهانی مشکل ایجاد کرده اند.

رژیم آمریکا نه در موضوع استفاده از سلاح شیمیایی و نه در تروریسم اقتصادی و تروریسم روشن خود علیه مقاومت مردم عراق و ایران که نمود آن ترور سردار سلیمانی شهید ابومهدی مهندس بوده، مبانی بشری را رعایت نکرده است.

مردم ایران همیشه شاهد تروریسم دولتی ایالات متحده بوده و همیشه شاهد این حرکت‌ها بوده اند و امیدوارم توانمندی که مردم ایران را همیشه از این شرایط عبور داده، مجدداً هم به آنها کمک کند.

تحریم‌های امروز و ترور سردار سلیمانی هم اینگونه بوده و نتوانسته و نخواهد توانست تا مقاومت و استقامت مردم را شکست دهد. سیاست آمریکا جز خفت برای این کشور نداشته و حتی برای آنها امنیت نیز نداشته است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала