رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا در نزدیکی روسیه
رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا در نزدیکی روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده "سوخو 30" روسیه برای توقف هواپیمای شناسایی آمریکایی بر فراز دریای سیاه به پرواز درآمد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی منطقه جنوبی، یک فروند هواپیمای شناسایی نیروی هوایی آمریکایی را بر فراز آبهای آزاد دریای سیاه رویت کرده است.

این وزاتخانه تاکید کرد که نیروهای مستقر در این منطقه به موقع اقدامات ارتش آمریکا را فاش کردند.

جنگنده های روسی بمب افکن های امریکایی را رهگیری کردند +ویدئو - اسپوتنیک ایران
جنگنده های روسی بمب افکن های امریکایی را رهگیری کردند +ویدئو

در فاصله قابل توجهی از مرزهای روسیه، هواپیماهای نیروی هوایی آمریکا به طور مستمر در رادارها کنترل می شدند. علاوه براین جنگنده سوخو-30 نیروی دریایی ناوگان دریای سیاه روسیه، آنها را همراهی می کرد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان كرد که پرواز جنگنده این کشور مطابق با قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی صورت گرفت و پس از انجام ناموریت خود به پایگاه هوایی بازگشت.

شایان ذکر است که فعالیت ارتش آمریکا در مرزهای روسیه طی روزهای اخیر افزایش یافته است. هفته گذشته نیز بمب افکن های نیروی هوایی ایالات متحده بر فراز دریای بالتیک رویت شدند. روسیه نیز در پاسخ به این اقدام جنگنده سوخو-27 خود را به پرواز درآورد. چند روز بعد هواپیمای آمریکایی B-52H بر فراز دریای اختسک به پرواز درآمد که جنگنده های سوخو 30 و 35 برای مشایعت آن به پرواز درآمدند.

ولادیمیر جباروف، معاون اول کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل با اظهار نظر در مورد اقدامات ارتش آمریكا گفت: در صورت نیاز جنگنده های روس آمادگی دارند در هر زمان پرواز را متوقف كنند. وی افزود، چنین پروازهایی با تشدید اوضاع بین المللی افزایش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала