توسعه روابط ایران و روسیه در چارچوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی

© Photo / Embassy of Russia in Tehranتوسعه روابط ایران و روسیه در چارچوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی
توسعه روابط ایران و روسیه در چارچوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در تهران و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در دیداری درباره گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در جریان دیدار لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران و ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران دو طرف بر ضرورت توسعه روابط بین کشورها در چارچوب موافقت‌نامه‌های فرهنگی تاکید کردند.

سفیر روسیه در تهران: رهبر ایران طرفدار روسیه مقتدر است - اسپوتنیک ایران
سفیر روسیه در تهران: رهبر ایران طرفدار روسیه مقتدر است

ابراهیمی‌ترکمان در این دیدار تصریح کرد: در گذشته‌های دور بین ایران و روسیه روابط فرهنگی وجود داشته است، اما اکنون این روابط بیش از گذشته توسعه یافته و در مسیر تعاملی قرار گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس را بسیار مؤثر دانسته و بیان داشت: اعتقاد داریم که این گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس تماماً موفق بوده است.

سفیر روسیه در تهران نیز با تاکید بر اشتراکات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اظهار داشت: از برگزاری گفت‌وگوهای دینی اسلام و مسیحیت ارتدکس و ایجاد کمیته مشترک همکاری‌های فرهنگی استقبال می‌کنیم.

لوان جاگاریان از اکتبر سال ۲۰۱۱ به عنوان سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرده و در زمره معدود سفرای کشورهای خارجی در ایران است که به زبان فارسی تسلط دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала