امکان بازگشت تعطیلی‌ها به پایتخت ایران وجود دارد؟

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehامکان بازگشت تعطیلی‌ها به پایتخت ایران وجود دارد؟
امکان بازگشت تعطیلی‌ها به پایتخت ایران وجود دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام انوشیروان محسنی بندپی، در صورت ادامه افزایش ابتلا به ویروس کرونا در استان تهران، تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در خصوص تصمیم‌گیری اجرای طرح ترافیک در تهران اظهار داشت: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها باید توسط شهروندان مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر بالغ‌بر ۹۰ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده می‌کنند اما حجم بالای مسافر در مترو و حوزه حمل‌ونقل عمومی باعث می‌شود که رعایت فاصله‌گذاری محقق نشود.

آخرین آمار و اطلاعات ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار و اطلاعات ویروس کرونا در ایران

محسنی بندپی تصریح کرد: همین موضوع شاید یکی از دلایل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا با شیب ملایم در تهران باشد. بی‌تردید باید ارتقا فاصله‌گذاری و رعایت آن توسط مردم که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد است به بالای ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. اگر همین شیب افزایش ابتلا ادامه پیدا کند قطعا تصمیمات جدیدی را اتخاذ می‌کنیم.

استاندار تهران افزود:  تالارها برای صرف غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارند ولی برای برگزاری مراسم عروسی شرایط لازم را نداریم. در چنین جمع‌هایی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین در خصوص احتمال بازگشت محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل، بیان داشت: در مورد بازگشت تعطیلی‌ها بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد اما الزام استفاده از ماسک باید در میان شهروندان ترویج شود. بی‌تردید این موضوع بسیار اثرگذار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала