کشف روش از بین بردن ویروس کرونا طی 25 ثانیه

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2کشف روش از بین بردن ویروس کرونا طی 25 ثانیه
کشف روش از بین بردن ویروس کرونا طی 25 ثانیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آزمایشگاه ملی بیماریهای عفونی آمریکا (NIEDL) در دانشگاه بوستون به همراه شرکت Signify ، روش ریشه کن کردن عفونت ویروس کرونا طی 25 ثانیه را کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این روش اشعه ماوراء بنفش لامپ های ویژه بطور موثری نوع جدید ویروس کرونا (SARS-CoV-2) را غیرفعال می كند. کارشناسان در طول آزمایش ، مواد آلوده به ویروس را با دوزهای مختلف پرتوهای ماوراء ابنفش از لامپ ها پاکسازی کردند. معلوم شد که با دوز 5 مگاوول در هر سانتیمتر مربع ، میزان شیوع ویروس کرونا طی شش ثانیه 99 درصد کاهش می یابد. درصورت تاثیر گذاری  اشعه ماوراء بنفش به میزان   22 مگاوول در هر سانتی متر مربع ، ویروس کرونا در عرض  25 ثانیه تقریباً به طور کامل از بین می رود.

هشدار بیل گیتس درباره خطر ناکارآمدی واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
هشدار بیل گیتس درباره خطر ناکارآمدی واکسن کرونا

در اوایل ماه ژوئن دانشمندان آمریکایی و چینی هشدار دادند که ممکن است مبتلایان به ویروس کرونا پس از بهبودی، آنتی بادی برای مصونیت در مقابل این بیماری را نگه ندارند زیرا در بعضی موارد آنتی بادی پس از بهبودی بیمار از بین می روند.

کارشناسان با مطالعه وضع ایمنی در کارمندان پزشکی شهر ووهان چین که به کانون شیوع کرونا تبدیل شد، به این نتیجه رسیدند که پزشکان در مراحل اولیه شیوع با بیماران تماس مستقیم داشتند.

معلوم شد که حداقل یک چهارم از 23 هزار پزشک مورد مطالعه می توانستند به کرونا مبتلا شونداما تنها 4 درصد آنها آنتی بادی داشتند.

تعداد مبتلایان به کرونا  در جهان تا 25 ژوئن از 9.4 میلیون نفر فراتر رفت. 482 هزار و 184 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده و  4.72 میلیون نفر از آنها درمان شده اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала