هشدار بیل گیتس درباره خطر ناکارآمدی واکسن کرونا

© AP Photo / Samuel Habtabهشدار بیل گیتس درباره خطر ناکارآمدی واکسن کرونا
هشدار بیل گیتس درباره خطر ناکارآمدی واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت در مورد خطر ناکارآمدی واکسن برای مقابله با نوع جدید ویروس گرونا (کووید ـ 19) هشدار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این میلیاردر آمریکایی توضیح داد: دانشمندان در تلاشند واكسنی تهیه كنند كه نه تنها از ابتلا فرد واکسینه شده  به بیماری جلوگیری كند بلكه از انتقال عفونت از این شخص به افراد دیگر نیز جلوگیری كند. وی تأکید کرد: "تضمین نمی شود که این واکسن مسدود کننده ایده آل انتقال ویروس باشد."

در همین زمان ، گیتس از اثربخشی پاسخ ایمنی خود بدن انسان به این بیماری را عالی ارزیابی کرد . بنیانگذار مایکروسافت معتقد است که ایمنی امتسابی حداقل به مدت یک سال  انسان را از  خطر ابتلای مجدد مصون نگاه می دارد.

آزمایش واکسن ویروس کرونا در برزیل - اسپوتنیک ایران
آزمایش واکسن ویروس کرونا در برزیل

در ماه آوریل ، گیتس پیش بینی کرده که جهان پس از همه گیری ویروس کرونا در چه زمانی می تواند به حالت عادی برگردد. به گفته بنیانگذار مایکروسافت ، جامعه به یک تا دو سال وقت نیاز دارد تا تمام عواقب شیوع ویروس کرونا را به طور کامل برطرف کند. بنابراین ، برای خارج شدن از مرحله اول شیوع این بیماری همه گیر ، لازم است که چنان سیستم فعالیت ایجاد شود که خطر بازگشت به مرحله رشد نمایی عفونت را از بین ببرد. وی پیش بینی کرد که نگرانی مردم به خاطر احتمال ابتلا به این بیماری هولناک حفظ شده و رفتار آنها را به طرز چشمگیری تغییر یابد

بیل گیتس به همراه همسرش ملیندا 100 میلیون دلار برای مبارزه با کووید ـ 19  اهدا کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала