رای گیری درباره ایجاد یک ایالت جدید در آمریکا

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر رای گیری درباره ایجاد یک ایالت جدید در آمریکا
رای گیری درباره ایجاد یک ایالت جدید در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز جمعه در مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده در مورد وضعیت حقوقی واشنگتن پایتخت امریکا رأی گیری می شود که طی آن نمایندگان نظر خود درباره پیشنهاد تبدیل واشنگتن به 51 ـ مین ایالت کشور خود را ابراز خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر واشنگتن از لحاظ اداری ناحیه فدرال کلمبیا محسوب می شود که جزو هیچکدام از  ایالات آمریکا نیست.

فاکس نیوز اطلاع داد نانسی پلوسی ، رئیس مجلس نمایندگان در یک کنفرانس مطبوعاتی "وضعیت حقوقی پایین" واشنگتن را "بی عدالتی جدی" خوانده و  گفت: "فردا (جمعه) ما این بی عدالتی را که مغایر  دموکراسی ما است اصلاح خواهیم کرد ."

در آمریکا معترضین تندیس مخالف برده داری را پایین کشیدند - اسپوتنیک ایران
در آمریکا معترضین تندیس مخالف برده داری را پایین کشیدند

نمایندگان کنگره از طرف حزب دموکرات از جمله خانم پلوسی  این ابتکار را مطرح کرده اند. آنها ادعا می کنند که ساکنان با وجدان پایتخت وظایف مدنی خود را انجام می دهند  اما امکان و فرصتی برای انتخاب نمایندگان خود در کنگره فدرال ندارند.

انچه به چشم انداز تصویب این لایحه مربوط می شود اینست که  پیش بینی می شود در مجلس نمایندگان  که اکثریت اعضای ان دموکرات هستند ، تصویب شود و در مجلس سنا که تحت کنترل جمهوریخواهان است ، رای نیاورد. کاخ سفید اعلام نمود به هر حال این لایحه را وتو خواهد کرد.

پیش از این ، دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا  در مصاحبه ای با نیویورک پست ، واشنگتن را 100 درصد متعلق به دموکرات ها خوانده و خاطرنشان کرد که فقط "جمهوریخواهان بسیار احمق" می توانند به  تبدیل شدن واشنگتن به ایالت رای دهند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала