تهدید فلسطینی ها در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل

© Flickr / جويتهدید فلسطینی ها در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری به اسرائیل
تهدید فلسطینی ها  در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری به  اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین هشدار داد که در صورت اجرایی‌سازی طرح الحاق کرانه باختری رودخانه اردن به اسرائیل؛ تشکیلات خودگردان مسئولیت‌های خود در رابطه با توافقات منعقد شده با تل آویو را لغو خواهد کرد.

به گزارش به نقل از شفقنا، المالکی در یک کنفرانس خبری در رام الله پس از پایان نشست شورای امنیت سازمان در نیویورک که با محوریت اوضاع فلسطین برگزار شده بود، گفت: از جمله اقداماتی که انجام خواهیم داد می‌توان به لغو مسئولیت‌هایمان در قبال توافقات امضا شده اشاره کرد، در نتیجه این امر، ما هیچ نوع هماهنگی جدیدی با اشغالگران نخواهیم داشت.

توقف همکاری‌ تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان سیا - اسپوتنیک ایران
توقف همکاری‌ تشکیلات خودگردان فلسطین با سازمان سیا

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین انجام همکاری‌ها را متوقف خواهد کرد و تمامی مسئولیت‌ها را به نیروهای اشغالگر باز خواهیم گرداند تا دولت اسرائیل طبق توافقات ژنو تمامی مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرد و به مسئولیت خود در حفاظت و خدمات‌دهی به تمام مردم فلسطین ساکن مناطق تحت کنترل عمل کند، ما در اینجا در مورد ۴.۵ میلیون فلسطینی صحبت می‌کنیم، این نخستین و فوری‌ترین گامی است که ما به هنگام اعلام الحاق یک سانتیمتر و یا ۳۰درصد کرانه باختری از سوی نتانیاهو چه در اول ژوئیه یا هر زمان دیگری اتخاذ خواهیم کرد. ما برای پیمودن این مسیر و تحمیل مسئولیت این امر به نیروهای اشغالگر مصمم هستیم.

المالکی درباره گام‌های دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان داشت: ما گام‌هایی در سطح دوجانبه و بین المللی با طرف‌های مختلف به منظور بازخواست اسرائیل به دلیل اقداماتش اتخاذ خواهیم کرد و طبیعتاً به ملت‌مان پشت نخواهیم کرد و به نمایندگی مردم فلسطین ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: گزینه‌های بسیاری پیش‌روی ما قرار دارد و رهبران فلسطینی در مورد دیگر اقدامات لازم تصمیم‌گیری خواهند کرد. مشخص است که رجوع به شورای امنیت و مجمع عمومی گام‌های مهمی است؛ اما آنچه مهم‌تر است، ادامه مقاومت ما در در اراضی‌مان است.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد تشکیلات خودگردان امکان مراجعه به دیوان کیفری بین المللی و اعمال مجازات اسرائیل را در دست بررسی دارد، چراکه احتمال دارد شورای امنیت با وتو از سوی آمریکا نتواند اقدامی انجام دهد، ما از همه کشورها و اتحادیه اروپا می‌خواهیم در صورت الحاق کرانه باختری، تحریم‌هایی علیه تل آویو اعمال کنند.

اواخر ماه مه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاریخ الحاق بخش هایی از محدوده ساحل غربی رود اردن به اسرائیل را در چارچوب معامله قرن اعلام کرد. به گفته نتانیاهو توسعه حاکمیت اسرائیل بر ساحل غربی رود اردن در تاریخ اول ژوئیه خواهد بود و نمی خواهد این تاریخ را تغییر دهد.  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала