نگرانى آمريكا از استقرار تسليحات روسى در قطب شمال

© Sputnik / Igor Russakکشتی یخ شکن جدید نیروی دریایی روسیه
کشتی یخ شکن جدید نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز فوگو: یخ‌شکن روسی مجهز به موشک «کالیبر» یک گام تهاجمی است.

به گزارش اسپوتنیک، ادمیرال جیمز فوگو، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا و آفریقا، روز 25 ماه ژوئن اعلام کرد که یخ‌شکن روسی مجهز به موشک «کالیبر» نه یک گام دفاعی بلکه یک گام تهاجمی است.

وی در سمینار آنلاین گفت:«برخورد روسیه به قطب شمال تهاجمی است. روس‌ها چندی پیش از یخ‌شکن «ایوان پاپانین» رونمایی کردند که قادر به حمل موشک کروز «کالیبر» است. من بارها این سوال را مطرح کردم و یکبار دیگر آن را می پرسم: چرا یخ‌شکن به موشک مجهز شده است؟  تعدادی از کشورها وسایل دفاعی را در یخ‌شکن‌های خود مستقر می کنند اما موشک «کالیبر» یک سلاح دفاعی نیست.

دفاع مطمئن روسیه در قطب شمال - اسپوتنیک ایران
دفاع مطمئن روسیه در قطب شمال

سامانه «اس-400» روسی نیز در پایگاه روسی قطب شمال مستقر شده است. ما شاهد حیطه جدید رقابت دریایی در قطب شمال هستیم. ما نیاز به ناوگان نیرومند داریم تا بتوان از منافع مشترک دفاع کرد و امنیت شناوری نرمال کشتی های تجاری تأمین گردد».

یخ‌شکن «ایوان پاپانین» در ماه اکتبر سال 2019 به آب انداخته شد. قرار بود این یخ‌شکن در 25 نوامبر سال 2023 به نیروی دریایی روسیه تحویل داده شود. دومین کشتی پروژه « نیکلای زوبوف» در نوامبر سال 2024 باید به آب انداخته شود.

کشتی یخ‌شکن «ایوان پاپانین» می تواند بطور مستقل به انجام مأموریت شناوری بپردازد و در گروه کشتی های جنگی نیز می تواند انجام وظیفه کند. از یخ شکن روسی می توان برای اسکورت خطوط دریایی در قطب شمال نیز استفاده کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала