روحانی: صادرات نفت ایران در گرو تنگه هرمز نیست

© AP Photo / Jason DeCrowحسن روحانی
حسن روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی رئیس‌ جمهوری ایران در مراسم بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاس شرکت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، امروز اظهار داشت: طبق قول وزیر نفت، 17 طرح مهم در صنعت پتروشیمی تا پایان سال افتتاح می شود که با افتتاح این طرحها، توان تولید پتروشیمی کشور با افزایش دو برابری ارزش آن، به 25 میلیارد دلار می رسد.

روحانی: تحریم‌ها ما را متوقف نمی‌کند - اسپوتنیک ایران
روحانی: تحریم‌ها ما را متوقف نمی‌کند

روحانی افزود: جاسک به پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل خواهد شد، ما قادریم از استان بوشهر تا استان هرمزگان، طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را اجرا کنیم این نشانگر توانمندی ملت ایران، محققان و صنعتگران ایرانی است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این طرح تا اسفند امسال، روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران از جاسک صادر شود.

روحانی در ادامه بیان داشت: استراتژیک بودن این طرح به این معنی است که بسیاری از کشورهای منطقه راه دیگری برای صادرات نفت خودشان پیدا کردند تا در یک شرایط روز خطر برای تنگه هرمز بتوانند نفت خود را صادر کنند. یعنی از روش‌های دیگر راهی برای صادراتشان چه از دریای سرخ یا یا دریای عمان یا مدیترانه پیدا کردند.

رئیس‌جمهور افزود: تنها کشوری که این وسط مانده بود و اگر روزی تنگه هرمز به هر دلیلی بسته می‌شد صادرات نفتش به طور کامل متوقف می ‌شد جمهوری اسلامی ایران بود یعنی شعاری که می ‌دادیم ما در کنار تنگه هرمز هستیم و آبراه در اختیار ماست این حرف کاملا درست است اما برای روز مبادا مشکل عظیمی برای خود ما به وجود می‌ آمد و امروز ما از این مشکل عبور کردیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала