اف بی آی ناتوانی خود در تعیین منشاء ویروس کرونا را پذیرفت

© AFP 2023 / Mandel Nganاف بی آی ناتوانی خود در تعیین منشاء ویروس کرونا را پذیرفت
اف بی آی ناتوانی خود در تعیین منشاء ویروس کرونا را پذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) اذعان كرد كه اطلاعات كافی برای نتیجه گیری در مورد منشاء ویروس کرونا را در اختیار ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر ری مدیر دفتر اف بی آی اذعان داشت: اگرچه اف بی آی به طور فعال به دنبال ایجاد منبع اولیه ویروس است، اما هنوز اطلاعات کافی برای درک چگونگی تولید ویروس در ووهان را ندارد.

در آمریکا معترضین تندیس مخالف برده داری را پایین کشیدند - اسپوتنیک ایران
در آمریکا معترضین تندیس مخالف برده داری را پایین کشیدند

ری در رابطه با این واقعیت که این بیماری همه گیر در چین آغاز شده است، گفت که هیچ کشور دیگری تهدیدی برای ارزشهای آمریکایی، امنیت اقتصادی و دیدگاههای دموکراتیک به اندازه چین نیست.

وی تأکید کرد که اکنون این دفتر بیش از دو هزار تحقیق در رابطه با یک یا روش دیگر با مقامات چینی انجام می دهد و تعداد آنها دائما در حال افزایش است.

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، از اصطلاح جدید برای توصیف همه گیری ویروس کرونا استفاده کرده و مجدداً به چین توهین کرده است.

در جلسه پیش از انتخابات با هواداران خود در تولسا اوکلاهوما، رئیس کاخ سفید نوع جدیدی از ویروس کرونا را با کونگ فو مقایسه کرد و آنرا با یک نام صامت کونگ فلو (آنفولانزا) تشبیه کرد و بدین ترتیب آنرا به هنرهای رزمی چینی نسبت داد.

پکن بیش از یک بار در واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته است. در ماه مارس، ترامپ چین را به عدم اطلاع رسانی جامعه جهانی از شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

به گفته وی، بهتر است مقامات سایر کشورها از این موضوع چند ماه زودتر اطلاع می داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала