واکنش ترکیه به "مرگ مغزی" ناتو

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش ترکیه به "مرگ مغزی" ناتو
واکنش ترکیه به مرگ مغزی ناتو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام نمود که فرانسه خود بازی مهمی در لیبی انجام می دهد و مسئول غوطه وری در آشوب است.

به گزارش اسپوتنیک، حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: "آنچه مکرون" حمایت کشور ما از دولت مشروع لیبی به درخواست خود و در چارچوب تصمیمات سازمان ملل" را خطرناک بر می شمارد، یک پنهانکاری است.

لیبی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا لیبی بهانه از هم پاشیدگی ناتو خواهد شد؟

وی یادآور شد: مارشال خلیفه حفتر با حمایت فرانسه از امضای آتش بس امتناع ورزید. بنابراین ، فرانسه خود بازی مهمی در لیبی انجام می دهد و مسئول غوطه وری در آشوب است."

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که حادثه بین ناوچه های ترکیه و فرانسه نشان دهنده "مرگ مغزی" ناتو است. وی این حادثه را غیرقابل قبول دانست.

پیشتر خبرگزاری فرانس 24، در 10 ژوئن گزارش داده بود که یک ناوچه فرانسوی در ساحل لیبی که به کشتی ترکیه برای قاچاق اسلحه مشکوک شده بود سعی کرد به آن نزدیک شود. اما طبق اعلام پاریس، ناوچه‌های ترکیه سه بار به سوی رادار کشتی نیروی دریایی فرانسه نشانه رفته‌اند و این بدین معناست که حمله موشکی قریب الوقوع بوده است. فرانسه این کار را یک رفتار پرخاشگرانه دانست. ترکیه نیز به نوبه خود این ادعاها را رد کرد و گفت که ارتش فرانسه مانورهای خطرناکی را انجام داد و کشتی های ترکیه از رادار نه برای راهنمایی بلکه برای رصد ناوچه استفاده می کردند.

یک مقام فرانسوی در این باره گفت: "این یک عمل بسیار تهاجمی است که توسط یکی از اعضای ناتو علیه نیروی دریایی فرانسه صورت می‌گیرد. اعضای ناتو نباید در مقابل این اقدامات ترکیه سکوت کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала