روحانی: صادرات نفت ایران دیگر به تنگه هرمز وابسته نخواهد بود

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: صادرات نفت ایران دیگر به تنگه هرمز گره نخواهد خورد
روحانی: صادرات نفت ایران دیگر به تنگه هرمز گره نخواهد خورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران گفت که به زودی کشور می تواند بدون تنگه هرمز هم که یکی از مسیرهای مهم و استراتژیک برای تأمین نفت از منطقه است، صادرات نفت انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت: یک کار عظیم است که یک لوله بزرگ که اقدامات آن شروع شده از گوره تا جاسک هزار کیلومتر لوله کشی می شود و دیگر صادرات نفت ما متصل به بنده ناف تنگه هرمز نیست این برای اولین بار است که در تاریخ ایران انجام می‌شود. وی همجنین افزود که زمانی که در حضور رهبر ایران بوده است، وی گفت که استراتژیک‌ترین کار دولت این است که شما انجام می‌دهید.

ساخت خط لوله گوره - جاسک که به ایران اجازه می دهد تا از طریق دور زدن تنگه هرمز روزانه حداکثر 1 میلیون بشکه نفت را از بخش شرقی خلیج فارس به بندری در خلیج عمان منتقل کند و قرار است در سه ماهه اول سال 2021 به اتمام برسد.

آیا روحانی مشغول ساخت وساز غیرقانونی ملک مسکونی در شمال تهران بوده است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا روحانی مشغول ساخت وساز غیرقانونی ملک مسکونی در شمال تهران بوده است؟

وی ضمن بیان انتقاد برخی از وی برای اینکه به وعده‌های خود عمل نکرده است، گفت: من در پاسخ به این نامه‌ها کنارش می‌نویسم که قرار بود دولت آینده (یازدهم) در چه شرایطی باشد. آن شرایطی که من در سال 95 نوشتم شرایطی بود که صادرات نفت ما از 900 هزار بشکه به دو میلیون و هفتصد هزار رفت و سرمایه دارن اینجا صف کشیدند.

روحانی افزود: یک رئیس دولت به من پیشنهاد دادگفت من 50 میلیارد دلار اعتبار در اختیار شما قرار می‌دهم؛ حدود 100 میلیارد دلار در کل به من پیشنهاد شد، دیدید چه شکوفایی ایجاد شد؛ سال 95 رشد اقتصادی ما 12.5 است که در دنیا اول بودیم، تورم هم 7 الی 8 دئرصد و اشتغال هم بالای 700 هزار بود، بعد از شصت سال تراز مثبت پیدا کردیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала