نکاتی برای جلوگیری از گرمازدگی +عکس

© Fotobank.ru/Getty Images / David McNewرکورد گرما در جنوب ایران – 74 درجه سلیسیوس
رکورد گرما در جنوب ایران – 74 درجه سلیسیوس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گرمازدگی در فصل تابستان عارضه‌ای جدی‌ست و برای جلوگیری از آن باید نکاتی را به خاطر سپرد.

به گزارش اسپوتنیک، افزایش دمای محیط از عوامل اصلی گرمازدگی‌ها با آغاز فصل تابستان می‌باشد. با قرار گرفتن طولانی مدت بدن در دمای بسیار گرم یا داغ بدن شروع به تعریق می‌کند تا دمای بدن به حالت نرمال برسد و اگر مکانیزم تعریق اختلال پیدا کند بدن قادر به عرق کردن نخواهد بود و حمله گرمایی رخ می‌دهد، این موارد در فصل تابستان افزایش می‌یابد و علائم آن شامل سرگیجه، سردرد، ضربان قلب سریع، حالت تهوع، از حال رفتن می‌باشد. گروه‌های پرخطر در معرض گرمازدگی به ترتیب نوزادان و اطفال، سالمندان و مصرف کنندگان مواد مخدر و الکلی می‌باشند که باید از آنها برای پیشگیری از حمله گرمایی و یا گرمازدگی بسیار مراقبت کرد.

View this post on Instagram

A post shared by ISNA | ایسنا (@isna.news) on

برای پیشگیری و کاهش احتمال ابتلا به گرمازدگی می‌بایست از کلاه نقاب‌دار استفاده کرد، مصرف غذاهای شور و پروتئینی را به حداقل رساند و میوه و سبزیجات بیشتری را در برنامه غذایی خود قرار داد. همچنین پوشیدن لباس‌های آزادتر، سبک و رنگی و ماندن در خانه در گرمترین ساعات روز توصیه می‌شود. استفاده از دوش آب سرد و نوشیدن میزان آب بیشتر و پرهیز از نوشیدنی‌های الکی برای جلوگیری از حمله‌ی گرمایی از نکات مهم است.

View this post on Instagram

A post shared by Medicine magazine مجله پزشكي (@tehranmed) on

کاربران ماندن در خانه را با توجه به همه‌گیری کرونا و وضعیت قرمز در برخی از استان‌های ایران بهترین گزینه می‌دانند و عنوان می‌کنند شرایط با وجود قرنطینه‌های خانگی طولانی بسیار کسل‌کننده است؛ و از اینکه تابستان خود را به ناچار باید متفاوت با سال‌های گذشته و در خانه سپری کنند گلایه می‌کنند. جمعی از کاربران با عنوان اینکه زنان در ایران در خیابان نمی‌توانند با لباس‌های آزاد، سبک و روشن حضور پیدا کنند معتقدند هر روز زندگی سخت‌تر از گذشته می‌شود. کاربرانی نیز از علائم گرمازدگی و تجربه مبتلا شدن به این عارضه می‌گویند و عنوان می‌کنند در حالیکه امید این را داشتند که با ‌آغاز فصل گرما کرونا از بین برود، اما کرونا همچنان می‌تازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала