نقش دالای لاما در روابط آمریکا و چین

© AP Photo / Shakh Aivazovبولتون
بولتون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بولتون: ترامپ اجازه نداد هیلی، نماینده دائمی آمریکا با دالای لاما دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک، جون بولتون مشاور سابق رئیس جمهور آمریکا ابراز داشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به خاطر داشتن روابط خوب و توافق‌های تجاری با چین، دیدار با دالای-لامای14 را برای نیکی هیلی نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل متحد ممنوع کرد.

در کتاب بولتون که به تازگی منتشر شده است به جلسه ترامپ و هیلی در سال 2018 اشاره می شود که نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل بطور غیرمنتظره ای در باره مذاکرات تجاری با چین صحبت کرد که جزو حیطه مسئولیت او نبود.  سپس از رئیس جمهور درخواست کرد به او اجازه سفر به هند برای دیدار با دالای –لاما داده شود. دالای لاما در آن زمان از ترس مقامات چینی در هند پناهنده شده بود.

انتقاد هیلی از دعوت وزیر خارجه ایران به فرانسه - اسپوتنیک ایران
انتقاد هیلی از دعوت وزیر خارجه ایران به فرانسه

هدف این سفر مشخص نبود به غیر از عکس گرفتن با او که برای سیاستمداران تازه‌کار همیشه تبلیغ خوبی است. اما هیلی پا روی « مین» گذاشته بود و بمجرد آنکه ترامپ سوال مربوط به اینکه واکنش چین نسبت به دیدار هیلی با دالای –لاما چه خواهد بود، این سفر شروع نشده، به پایان رسید».

در بخش دیگر کتاب بولتون آمده است که ترامپ با بولتون مشورت کرده بود که آیا بهتر نیست هیلی را به عنوان «همراه» در انتخابات 2020 برای جلب رأی زنان  وارد کمپین انتخاباتی کند که مشاور سابق رئیس جمهور، ترامپ را از این کار برحذر داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала