روسیه در حال تهیه طرح نخستین مأموریت برای فرود در ماه است

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationروسیه در حال تهیه طرح نخستین مأموریت برای فرود در ماه است
روسیه در حال تهیه طرح نخستین مأموریت برای فرود در ماه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین پرتاب آزمایشی فضاپیمای "عقاب" در سال 2023 با پرتابگر آنگارا-A5 از پایگاه فضایی واستوچنی "شرق" صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور خامیتس طراح اصلی توسعه فضاپیمای جدید "عقاب"، که برای پرواز به ماه در نظر گرفته شده است، بیان داشت: روسیه شروع به تهیه طرح اولین ماموریت در تاریخ خود برای فرود آمدن فضانوردان بر روی سطح کره ماه کرده است.

کشف بنای اسرارآمیز ماقبل تاریخ در بریتانیا
 - اسپوتنیک ایران
کشف بنای اسرارآمیز ماقبل تاریخ در بریتانیا

پیش از این گزارش شده بود که فرود فضانوردان روسی روی سطح کره ماه زمین در سال 2030 برنامه ریزی شده است.

وی افزود: برای فرود فضانورد در سطح ماه، قرار است به صورت مصنوعی از اتصال سفینه فضایی "عقاب" و ماژول برخاستن و فرود ماه در مدار کره ماه استفاده شود. در حال حاضر، تحقیقات سیستماتیک برای توسعه چنین ماژول و مأموریت در کل در حال انجام است.

پیش از این گزارش شده بود که اولین پرتاب آزمایشی فضاپیمای "عقاب" در سال 2023 با پرتابگر آنگارا-A5 از پایگاه فضایی واستوچنی "شرق" صورت خواهد گرفت.

در سال 2024، سفینه بدون سرنشین برنامه ریزی شده است، در سال 2025 نیز پرواز هدایت شده سفینه به ایستگاه فضایی بین المللی پیش بینی گردیده است.

در سالهای 2026 و 2027 نیز پروازهایی در آنگارا پیش بینی شده است و در سال 2028 اولین پرتاب موشک کلاس فوق سنگین ینیزایی انجام خواهد شد. سپس، در سال 2028، آزمایش های پرواز سفینه فضایی برنامه ریزی شده است و به بهره برداری آن می رسد. در سال 2029 پرواز بر فراز ماه برنامه ریزی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала