در کتاب بولتون، نام کدام کشورها بیشتر از همه تکرار شده است؟

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر در کتاب بولتون، نام کدام کشورها بیشتر از همه تکرار شده است؟
در کتاب بولتون، نام کدام کشورها بیشتر از همه تکرار شده است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون در اکتبر 2019 اعلام کرد قصد دارد با نوشتن کتابی جدید، درباره دوران خدمت خود در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا افشاگری کند.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، نام ایران را 753 بار در کتاب خود ذکر کرده است. پس از ایران، نام کره شمالی 459 بار تکرار شده است. 

بولتون همچنین در کتاب خود که مشتمل بر 570 صفحه و 15 فصل است، 167 بار از اروپا، 124 بار از عراق، 102 بار از اسرائیل، 67 بار از داعش و 49 بار از عربستان نام برده است.

پمپئو بولتون را خائن خواند - اسپوتنیک ایران
پمپئو بولتون را خائن خواند

همچنین 28 بار عنوان یا نام رهبر ایران (20 بار ترکیب آیت الله خامنه ای و 8 بار عنوان "رهبر عالی") آمده و 26 بار از «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران و 43 بار از «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران اسم برده شده است.

وی  به شرح خاطرات خود از دوران خدمتش در کاخ سفید می‌پردازد که قرار است طی روزهای آینده منتشر شود و جنجال‌های زیادی را ایجاد کرده است.

روز گذشته (شنبه) قاضی فدرال دادگاه واشنگتن با رد درخواست کاخ سفید برای جلوگیری از انتشار کتاب جنجالی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، اجازه انتشار این کتاب را صادر کرد. دولت آمریکا روز جمعه با طرح شکایت در دادگاه ناحیه واشنگتن دی‌سی از قاضی فدرال آن خواسته است تا مانع از انتشار کتاب جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید شود. کاخ سفید مدعی است که کتاب بولتون شامل اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه‌ای است که می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به خطر بیندازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала