انتقاد بولتون از ترامپ به خاطر امتناع از حمله به ایران

© AFP 2023 / Mandel Nganانتقاد بولتون از ترامپ به خاطر امتناع از حمله به ایران
انتقاد بولتون از ترامپ به خاطر امتناع از حمله به ایران
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون مشاور سابق کاخ سفید در امور امنیت ملی در کتاب خود از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای امتناع از حمله به ایران به بهانه قربانیان آن انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک روز سه شنبه کتاب بولتون با نام « اتاقی که همه اتفاق ها در آن رخ داد: خطرات کاخ سفید» منتشر شد.

بولتون می نویسد: آمریکا پس از اینکه ایران پهپاد آمریکایی را منفجر کرد امکان حمله به سه پایگاه نظامی ایران را که توسط روس ها ساخته شده بودند، بررسی می کرد. ترامپ پرسید آیا این تاسیسات روسی بوده اند و چقدر با ارزش اند و رئیس کمیته مشترک فرماندهان ستاد ها ژنرال جوزف دانفورد حرف های وی را تایید کرد و بیان داشت که آنها توسط روس ها ساخته شده اند اما اارزش شان مانند پهپاد ما نیست. ما بحث  و گفتگو کردیم که آیا ممکن است روس ها هم قربانی این حادثه شوند و شک و تردید وجود و بعید هم نبود.»

به عقیده بولتون این گزینه خوبی برای پاسخ به اقدامات تهران بود، اما ترامپ تصمیم گرفت که حمله نکند. بولتون تاکید می کند که او گفتگوی کاملا سورئالیستی با رئیس جمهور داشت و  آن متوجه شد که معاون مشاور حقوقی کاخ سفید به اتاق بیضی شکل آمده و در خصوص تعداد ۱۵۰ نفری قربانیان بالقوه به ترامپ خبر داده است.

وی یادآوری نمود: « من سعی کردم توضیح دهم که تعداد حداقلی «قربانیان» کاملا فرضی است اما ترامپ گوش نکرد. او در سرش ۱۵۰ کیسه با اجساد مجسم شده بود و نمی شد به او توضیح داد. او هیچ توجیه دیگری نداشت.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала