کره‌شمالی بلندگوها را در مرز با کره جنوبی دوباره فعال می‌کند

© AP Photo / South Korean Defence Ministryکره‌شمالی بلندگوها را در مرز با کره جنوبی دوباره فعال می‌کند
کره‌شمالی بلندگوها را در مرز با کره جنوبی دوباره فعال می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی امکانات تبلیغاتی خود علیه کره جنوبی از جمله بلندگوها را به مرز با این کشور باز می‌گرداند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس روناپ با استناد به یک منبع نظامی گزارش داد که کره‌شمالی در حال نصب دوباره بلندگوهای تبلیغاتی در مرز است که پیش از این بر اساس توافق با کره جنوبی برچیده شده بودند.

به گفته این خبرگزاری، ارتش کره جنوبی متوجه فعالیت متناوب نیروهای کره شمالی در مناطق استقرار آنها شده است. گزارش شده است که پخش کننده‌های رادیویی به طور هم‌زمان در چندین نقطه از منطقه غیرنظامی نصب می شوند.

تدارکات کره شمالی برای جنگ تبلیغاتی با کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
تدارکات کره شمالی برای جنگ تبلیغاتی با کره جنوبی

مطابق اعلامیه‌ای که در تاریخ 27 آوریل 2018 توسط رهبران کره شمالی و جنوبی به امضا رسیده است، از ماه مه همان سال، طرفین توافق شد که هرگونه اقدامات خصمانه اعم از پخش تبلیغاتی و توزیع اعلامیه ها متوقف شود و همچنین تجهیزات مربوط به پخش تبلیغات برچیده شوند. در نتیجه کره شمالی بلندگوها را از حدود 40 نقطه از بخش غیر نظامی مربوط به خود را جمع آوری کرد.

به گفته این آژانس، در صورت تأیید نصب بلندگوها، ارتش کره جنوبی نیز امکانات خود را برای پخش برمی‌گرداند.

تنش در روابط بین سئول و پیونگ یانگ به دلیل اقدامات مداوم برخی از سازمان ها در کره جنوبی افزایش یافته است که به کمک استوانه های پلی اتیلن با هوای گرم، اقدام به ارسال اعلامیه های تبلیغاتی به خاک کره شمالی می کنند. در کره شمالی بارها و بارها خواستار توقف این اقدامات مطابق با بیانیه مشترک رهبران دو کشور در سال 2018 مبنی بر توقف خصومت علیه یکدیگر بودند. اما فعالان به ارسال اعلامیه ادامه دادند و پیونگ یانگ اظهار داشت که "صبر وی پایان یافته است".

با وجود وعده های فوری دولت کره جنوبی مبنی بر انجام اقداماتی به منظور کنترل اوضاع و به نوعی جلوگیری از ارسال اعلامیه فعالان، کره شمالی به دنبال روند آشتی‌جویانه نبود. در تاریخ 16 ژوئن، کره شمالی ساختمان مرکز هماهنگی کره جنوبی واقع در قلمرو خود در نزدیکی منطقه غیرنظامی را منفجر کرد. روز بعد، ستاد عملیات ارتش کره شمالی اعلام کرد که نیروهای خود را به مناطق مرزی اعزام می کند و آموزش را از سر می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала