نتانیاهو ایران را به دروغگویی برای بدست آوردن سلاح های هسته ای متهم می کند

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو ایران را به دروغگویی برای سلاح های هسته ای متهم می کند
نتانیاهو ایران را به دروغگویی برای سلاح های هسته ای متهم می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل: ایران جامعه جهانی را گمراه می کند تا بتواند سلاح های هسته ای را توسعه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نشست هفتگی دولت یهود گفت: "ایران همچنان به فریب جامعه جهانی برای دستیابی به سلاح های هسته ای ادامه می دهد. امروز حتی آژانس بین المللی انرژی هسته ای از این امر آگاه است."

نتانیاهو افزود: "این سازمان (آژانس بین المللی انرژی هسته ای) اکنون آنچه ما (اسرائیلی ها) سالها پشت سر هم ادعا می کردیم را می داند. اطلاعاتی که در پایان این هفته از این آژانس آمده است، خود گویای همه چیز است."

نتانیاهو با پمپئو درباره ایران و تحولات منطقه گفتگو کرد - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو با پمپئو درباره ایران و تحولات منطقه گفتگو کرد

پیشتر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش نویس قطعنامه سه کشور اروپایی در مورد دسترسی بازرسان به دو تاسیسات اتمی در ایران را با اکثریت آرا پذیرفته بود. در این رای گیری، 25 رای موافق به این قطعنامه داده شد، 2 رای مخالف و 7 عضو نیز رای ممتنع به این قطعنامه دادند. روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند.

میخائیل اولیانف، نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین المللی به این قطعنامه واکنش داده و در توییتر نوشته بود: "شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای را تصویب كرد و از ایران خواسته است تا به 2 تاسیساتی كه آژانس می خواهد از آن بازدید كند، اجازه دسترسی داده شود. روسیه و چین به این قطعنامه رای مخالف دادند. ما طرفدار این هستیم که آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران این مشکل را حل کنند، ما معتقدیم که قطعنامه فقط می تواند آن را تشدید کند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала