ماسک جدید اسرائیلی با کمک باطری گوشی تلفن همراه تمیز می شود

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر ماسک جدید اسرائیلی با کمک باطری گوشی تلفن همراه تمیز می شود
ماسک جدید اسرائیلی با کمک باطری گوشی تلفن همراه تمیز می شود
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان اسرائیلی یک ماده گرمایشی برای ضدعفونی کردن ماسک های پزشکی اختراع کردند که با برق و همچنین با کمک باطری گوشی تلفن همراه کار می کند.

به گزارش اسپوتنیک پروفسور دانشکده فناوری در هیفای اسرائیل در این خصوص اطلاع داد.

وی بیان داشت: « این اختراع در روزهای قرنطینه صورت گرفت. کل دپارتمان بسته بود و من سر کار می آمدم تا اوضاع را کنترل کنم. من در دفتر نشسته بودم که پیک به من زنگ زد. او بسته ی حاوی ماسک های پزشکی آورده بود.»

این پروفسور راضی نبود از اینکه یک ماسک را برای مدت زمان محدود می توان استفاده کرد و برای همین تعدادشان کافی نیست پس به دفترش رفت و سعی کرد که راهی جستجو کند.

او ادامه می دهد: «آن موقع سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود که ویروس ممکن است تحت حرارت مشخص طی ۱۵ دقیقه از بین برود. من به خودم گفتم که ماسک را بر می دارم و در ماکروفر قرار می دهم. کل شب در دمای ۷۰ درجه آنرا قرار دادم و صبح وقتی برداشتم همه چیز مرتب بود. پس هر کس که ماکروفر داشته باشد می تواند اینکار را انجام دهد اما مشکل اینجاست که افراد سرکار ماکروفر ندارند. پس باید ماکروفر درون ماسک باشد. برای همین ماده حرارتی را باید درون ماسک قرار داد. پس ما ماده حرارتی ساختیم که با همان قدرت کار می کرد و شارژر می شود که باعث می شود ماسک تا درجه حرارت مشخص داغ شود. پس ماسک را باید با کمک یو اس بی نه فقط از پریز بلکه سایر ابزارهای برقی به طور مثال تلفن همراه یا با کمک باطری اتومبیل شارژ کرد. به گفته ی وی ماسک با ماده گرمایشی را می تواند ۲۰ تا ۲۵ بار استفاده کرد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала